Skip to main content
Vraag

SIMkaart komt maar niet

• March 6, 2026
  • 3 reacties
  • 18 Bekeken

Nu 5 dagen geleden SIMkaart gevraagd. Zou komen maar nog niet ontvangen.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 7, 2026

Niet per ongeluk esim aangevraagd?

Niet per ongeluk esim aangevraagd?

Nee.

Mijn verbetersuggestie: Simyo pas uw webformulier, en zonodig andere formulieren, aan zodat bij het invullen van een ongeldige teken meteen de melding "ongeldige teken" verschijnt. Simpel toch? Het had een hoop schrik mijnerzijds voorkomen (over zgn. "risicoanalyse" ed.) en ook had het niet nog 2 dagen opgeteld gekost bij de levertijd van mijn SIMkaart, die overigens 6 dagen na aanvankelijke bestelling nog steeds niet gearriveerd is.

De forumregels vragen om details. Hier zijn de mijne. De website om te registreren als klant van Simyo heeft velden voor adresgegevens zoals velen. Daarin heb ik ingevuld mijn huisnummer en toevoegsel appartementnummer. Dit laatst voorafgegaan door een liggend streepje - een gebruikelijke aanduiding voor een Nederlandse appartementnummer. Er zijn andere manieren mogelijk om dit aan te duiden. Maar op de meeste websites zodra je een teken in probeert te voegen die het formulier niet "lust", komt een melding "Ongeldige teken" oid. Niet zo bij de website van Simyo. 2 dagen later een mailtje van Simyo dat mijn bestelling "afgewezen" is. Ik mocht Simyo bellen maar gezien ik geen SIMkaart heb was dag nogal moeilijk! Ik heb uiteindelijk gebeld met een geleende telefoon, met een buitenlandse nummer, en daarbij werd mij verteld dat het kwam door dat liggend streepje. In de mail was een hele uitleg dat Simyo een risicoanalyse had uitgevoerd en daarom besloten de aanvraag niet te accepteren, maar niets over een liggend streepje.