.

Beantwoord

Simkaart geeft geen netwerk aan, wat kan ik doen?

  • 1 April 2021
  • 6 reacties
  • 1368 Bekeken

Onlangs een simkaart besteld. Deze toen geregistreerd en vandaag voor het eerst proberen te gebruiken in een telefoon. Telefoon was volledig gereset, simkaart erin, pincode simkaart ingevoerd enz enz.  Echter blijft het toestel aangeven dat er geen netwerk is? Kan het zijn dat de sim toch niet goed bij uitgifte door jullie is ingesteld? Het volgende gechecked:

- instellingen in de symyo app staan goed

- toestel is volledig geupdate

- toestel is geherinstalleerd

- toestel staat al meer dan uur aan maar geen netwerk

- verschillende malen opnieuw opgestart

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 2 April 2021, 09:43

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Frankw1979,

 

Wat jammer dat de simkaart niet werkt. 

 

Welke foutmelding zie je precies? Heb je de pin/pukcode gebruikt die je van ons hebt ontvangen in de mail? 

 

Groetjes,

Daisy

Geeft aan geen service bovenin het toestel en bij de netwerk instellingen staat verbinding verbroken. Ja pincode werkte gewoon anders had ik het toestel ook niet aan kunnen krijgen. Vliegtuig stand staat ook niet aan.

Er staat ook

Netwerk geen service, tel.nummer op simkaart onbekend, status mobiel netwerk verbinding verbroken, servicestatus radio uit, signaalsterkte 0, type mobiele telefoonnetwerk onbekend.

 

 

 

Reputatie 7

@Frankw1979 Wat betreft je opmerking Ja pincode werkte gewoon anders had ik het toestel ook niet aan kunnen krijgen, dit is mogelijk een misvatting, want je hebt een toestelpin en een simpin. Als jij je simpin hebt uitgeschakeld, kun je inderdaad met de toestelpin ook direct je sim unlocken (dat heb ik ook zo ingesteld in mijn iPhone). Maar een nieuwe sim heeft ook een nieuwe pincode. Deze nieuwe pincode zul je toch eerst ‘bekend’ moeten maken in je toestel alvorens je met je toestelpin ook deze nieuwe simkaart kunt unlocken. Ik denk, dat je het in de instellingen van te toestel zult moeten zoeken. Succes!

Klopt. Zodra het toestel volledig uit is geweest vraagt het toestel eerst om mijn simcode en vervolgens om mijn toestel code.  Dit heb ik een paar keer gedaan (volledig uit en aan) maar zonder succes. Dit is een toestel waar voor de harde reset naar fabrieksinstellingen altijd een andere werkende sim het heeft gedaan. 

Reputatie 7

@Frankw1979 Wellicht een domme vraag, maar je zal de eerste niet zijn die zijn/haar simkaart blokkeert door meerdere malen een foutieve code te hebben ingegeven, maar heb je wel de code ingegeven van je nieuwe simkaart?

Krijg je een melding zodra je de simpin in hebt gegeven?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Frankw1979,

Welkom op ons forum! 😊

Ik zie dat er gisteren aan het einde van de middag wat internetverbruik op je simkaart is geregistreerd. Kunnen we daaruit opmaken dat het uiteindelijk is gelukt om je simkaart in gebruik te nemen?

Groetjes,
Bas

Reageer