.

Beantwoord

Simkaart geeft aan Geen Netwerk. Wat kan ik doen?

  • 25 January 2015
  • 11 reacties
  • 1223 Bekeken

Badge
In mijn nieuwe telefoon ( S3) dient een micro-simkaart te worden geplaatst, terwijl er in mijn oude S2  een "grote" simkaart zit.
Via Simyo op zaterdag, 24 januari 2015 een micro simkaart besteld.
Het bedrag ad eur 5,00 wordt afgetrokken van mijn beltegoed. Dat is het probleem ook niet.

Mijn S2 geeft nu aan, dat ik een Sinkaart dient te plaatsen, terwijl deze er nog steeds in zit.

Bij de bestelling van de micro-simkaart wordt aangegeven dat deze binnen 2 dagen in mijn bezit is !!!!

Vraag: Waarom wordt de bestaande simkaart NIET gedeactiveerd NA 2 dagen, dus nadat ik de nieuwe micro-simkaart heb ontvangen?
              Ik kan nu niet meer bellen met de S2 daar deze niet meer is aangemeld bij een NETWERK ( Simyo)
icon

Beste antwoord door Ali 26 January 2015, 15:29

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Skylge40,

Welkom op het forum.

Bij een bestelling van een nieuwe simkaart blijft je oude simkaart gewoon actief. Het is dus vreemd om te horen dat je oude simkaart niet meer werkt. Je kan de nieuwe simkaart binnen 3 werkdagen verwachten.

Heb je de simkaart een paar minuten uit het toestel gehaald? Lukt het om handmatig op zoek te gaan naar het netwerk van KPN?

Je kan hier instructies vinden voor het handmatig instellen van een netwerk.

Zou je de simkaart in een andere toestel willen plaatsen, om na te gaan je wel (direct) verbinding krijgt met het netwerk?
Badge
Ali,
Zover kom ik niet. Zie ook de bijlage.
Ik kan dus ook GEEN netwerk invoeren omdat mijn Samsung Galaxy S2 aangeeft
dat er GEEN simkaart aanwezig is.

De kreet "geen simkaart aanwezig" kreeg ik te zien na het moment dat ik via de site van Simyo
een micro-simkaart had aangevraagd voor mijn ander toestel, een Samsung Galaxy S3.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Skylge40,

Wat vervelend dat je oude simkaart geen contact maakt. Het is ook heel vreemd, omdat er niets met die simkaart gebeurd, voordat je nieuwe simkaart activeert.😕

Voor de zekerheid heb ik de oude simkaart ene reset gegeven. Kun jij je toestel eens opnieuw starten? Als dat niet helpt, is het verstandig om de simkaart even in een ander toestel te testen.

Heb je de nieuwe simkaart al binnen?

ook ik heb dit probleem..nieuwe simkaart geplaatst ,op jullie pagina wordt aangegeven dat hij geactiveerd is.het enige wat  ik krijg is plaats de simkaart voor netwerkdiensten.kan dus niet bellen.alles geprobeerd ook de oude simkaart weer maar die werkt ook niet meer. Ander toestel geprobeerd maar werkt echt niet..dussss wat nu???

Reputatie 7

@willemW Dit is vervelend. Dit zal een moderator moeten oppakken. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is over welk toestel het gaat. 

Voorheen, ik weet dus niet of dat nog steeds het geval is, behoefden Samsung Galaxy toestellen wel eens of dikwijls een dikker model simkaart, zodat deze weer contact maakt. Indien dit bij jou ook zou kunnen zou je misschien eens kunnen proberen jouw simkaart ook wat dikker te maken door bijvoorbeeld het plakken van een dubbel gevouwen plakbandje.

inderdaad samsung..ik ga het proberen  dank je

Reputatie 7

@willemW Succes. We horen het graag.

geprobeerd maar werkt ook niet

Reputatie 7

@willemW Dat is vervelend. Dan zal een moderator (= Simyo medewerker) dit gaan oppakken. Misschien vandaag nog, maar zeker morgen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi WillemW,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Op jouw aansluiting heb ik gezien dat je vanmiddag contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat er een nieuwe simkaart voor je is aangevraagd. Dan ga ik er vanuit dat er met mijn collega verder is besproken wat de vervolgstappen zijn. Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, laat je het dan weten?

 

Bedankt RicoK!

 

Groetjes,

Tessanne

is goed,dank je wel

 

 

Reageer