Beste mensen,
vandaag overgezet van Telfort naar Simyo, met nummerbehoud.
Simkaart geplaatst maar ik weet niet waar en hoe de bijbehorende pincode in te voeren die ik ontving in een e-mail.
Gloednieuwe gsm geeft aan: 'Geen SIM-modus', met een vraagteken erboven.
Simkaart paar keer opnieuw en juist geplaatst, steeds minstens een kwartier gewacht maar steeds hetzelfde bericht op gsm.
Wat kan ik doen? Zou gsm erg graag gaan gebruiken en hoop snel iets van U te horen. Alvast dank.
Bladzijde 1 / 1
Moet ik het kaartje verkleinen misschien?
De gsm is overigens simlock vrij.
De gsm is overigens simlock vrij.
Moet ik het kaartje verkleinen misschien?
De gsm is overigens simlock vrij.
Heb je al gecontroleerd wat je telefoon nodig heeft?
Simgrootte, van groot naar klein. (3-in-1)
- Standaard
- Micro
- Nano
Zonder vermelding welke telefoon is daar voor een ander geen aantwoord op te geven.
Dus merk en type even melden s.v.p..
Dank voor het antwoord; het is een Samsung GT-B2710 X cover black.
Er zou een standaard(mini) Simkaart in moeten, heb al mail contact gehad met Simyo hierover en de sim kaart zou zonder problemen gebruikt moeten kunnen worden voor dit toestel.
Overigens staat bij Mijn Simyo: Simkaartstatus: Actief.
Er zou een standaard(mini) Simkaart in moeten, heb al mail contact gehad met Simyo hierover en de sim kaart zou zonder problemen gebruikt moeten kunnen worden voor dit toestel.
Overigens staat bij Mijn Simyo: Simkaartstatus: Actief.
Kun je de sim testen in een ander toestel? Kijken wat er dan gebeurt.
Word er dan om de pincode gevraagd?
Word er dan om de pincode gevraagd?
Ik heb hele oude veertienjarige Siemens MC60 (ben 65+) :) maar kan eens kijken.
Moeilijk, op deze gsm zit een pincode, die kan ik dus met de Simyo simkaart er in niet gebruiken, kom niet verder.
Begrijp ik het goed?
De oude gsm vraagt om een pincode. Kijk dan even op Mijn Simyo bij mijn gegevens of je de juiste pincode hebt gebruikt.
De oude gsm vraagt om een pincode. Kijk dan even op Mijn Simyo bij mijn gegevens of je de juiste pincode hebt gebruikt.
Het idee was goed, maar nu krijg ik op de oude gsm met dus de Symio-sim en de code volgens 'mijn gegevens' het volgende te zien:
Toestel geblokkeerd! Netwerk-CODE. Verder niets...
Toestel geblokkeerd! Netwerk-CODE. Verder niets...
Dat zou betekenen dat het oude toestel niet simlockvrij is.
Toch nog maar eens terug naar de winkel, ik vermoed dat de nieuwe telefoon ook niet simlockvrij is.
Schrijf voor de zekerheid wel de pincode op.
Of is er iemand in de buurt, die je kent met een simlockvrij toestel?
Toch nog maar eens terug naar de winkel, ik vermoed dat de nieuwe telefoon ook niet simlockvrij is.
Schrijf voor de zekerheid wel de pincode op.
Of is er iemand in de buurt, die je kent met een simlockvrij toestel?
Heb gsm gekocht bij BelSimpel, stond bij 'simlockvrij'.
Bedoel je de vorige pincode van het oude toestel?
Ik zal eens rondvragen, maar wel jammer dat ik hem nu niet kan gebruiken op de verjaardag van mijn kleinzoon :(
Bedoel je de vorige pincode van het oude toestel?
Ik zal eens rondvragen, maar wel jammer dat ik hem nu niet kan gebruiken op de verjaardag van mijn kleinzoon :(
Ik zal eens rondvragen, maar wel jammer dat ik hem nu niet kan gebruiken op de verjaardag van mijn kleinzoon :(
Dat begrijp ik natuurlijk.
Niet altijd zijn er in het weekend moderators aanwezig.
Houd dit topic ook in de gaten.
Een moderator zal zich bij je melden.
Wens je kleinzoon maar een fijne verjaardag ook namens mij.
Het paerdjuh,
Friesian
🙂
Mijn oog viel er op dat U dit vrijwillig doet. Veel dank voor zover.
Mijn oog viel er op dat U dit vrijwillig doet. Veel dank voor zover.
Graag gedaan. Zeg maar gerust je tegen mij..... :)
We zijn ervoor om elkaar te helpen nietwaar.
Overigens, compliment voor de toestelkeuze.
Een robuust exemplaar.
Nog even vragen graag, als ik met een vergrootglas kijk in de nieuwe gsm dan zie ik een soort metalen 'bruggetje' tussen de contactpuntjes voor de sim kaart, maar het bruggetje is iets hoger. Het lijkt mij dat de puntjes geen contact kunnen maken met het simkaartje.
Maar anders wacht ik wel op een moderator.
Maar anders wacht ik wel op een moderator.
Normaal gesproken wordt bij Samsung de sim onder een "metalen" plaatje geschoven.
Bovenkant van sim zit dan tegen dat plaatje.
De chip zit dan tegen de contactpunten.
En goed opletten dat het hoekje van de sim aan de juiste kant zit, is ook aangegeven in de telefoon.
Voor de duidelijkheid, de sim mag niet los liggen in het toestel.
Anders is wachten op de reactie van een moderator het beste.
Bovenkant van sim zit dan tegen dat plaatje.
De chip zit dan tegen de contactpunten.
En goed opletten dat het hoekje van de sim aan de juiste kant zit, is ook aangegeven in de telefoon.
Voor de duidelijkheid, de sim mag niet los liggen in het toestel.
Anders is wachten op de reactie van een moderator het beste.
Het hoekje heb ik steeds aan de goede kant hoor, zoals aangegeven maar helaas lukt onderdoorschuiven niet, is het toch te smal voor en ik wil het niet forceren.
Vooralsnog geen oplossing maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.
Ja het is een gsm die tegen een stootje en tegen wat water kan, ben er blij mee!
Vooralsnog geen oplossing maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.
Ja het is een gsm die tegen een stootje en tegen wat water kan, ben er blij mee!
Ik wacht maar beter verder af. Bedankt zover en prettig weekend!
Ik wacht maar beter verder af. Bedankt zover en prettig weekend!
Beter kan ik het niet verwoorden. :)
Kan best zijn dat een telecomspecialist of iemand die je kent het wel lukt.
Jij ook een prettig weekend.
Groetjes van het paerd.
Friesian
Het is alsnog gelukt!
Simkaart ging toch (voorzichtig) onder het bruggetje door en gsm werkt.
Eind goed al goed, kan ik kleinzoon toch nog even sms-en :) Hartelijk bedankt nogmaals voor de hulp!
Simkaart ging toch (voorzichtig) onder het bruggetje door en gsm werkt.
Eind goed al goed, kan ik kleinzoon toch nog even sms-en :) Hartelijk bedankt nogmaals voor de hulp!
Geweldig! En graag gedaan.
Wat leuk om te horen dat het gelukt is!
Wat leuk om te horen dat het gelukt is!
Hoi Elizabeth,
Welkom op het forum.
Ben blij om te horen dat het alsnog gelukt is. Fijn dat er niets aan de hand is met het simkaartje of met je toestel.
Ik hoop dat je kleinzoon de verjaardagswens op tijd heeft ontvangen :)
@Friesian, bedankt voor je reacties!
Welkom op het forum.
Ben blij om te horen dat het alsnog gelukt is. Fijn dat er niets aan de hand is met het simkaartje of met je toestel.
Ik hoop dat je kleinzoon de verjaardagswens op tijd heeft ontvangen :)
@Friesian, bedankt voor je reacties!
Bedankt Ali! Alles werkt prima.
Heb je je kleinzoon verteld dat er een paerdjuh geholpen heeft?:D:)
Ik verwacht dat zijn reactie was. Hoe kan dat nou?
Ik verwacht dat zijn reactie was. Hoe kan dat nou?
Hahaha Friesian-510, dat is vast een verrassing 😉
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.