.

Beantwoord

Simkaart geblokkeerd na overstap, wat nu?

  • 24 August 2021
  • 22 reacties
  • 343 Bekeken

Gisteren is mijn nummer overgezet van Ben naar Simyo. Het is nu een dag later en er staat dat mijn simkaart geblokkeerd is waardoor ik niet telefonisch bereikbaar ben/mijn mbs kan gebruiken. Wanneer kan ik verwachten dat mijn simkaart gedeblokkeerd is?

icon

Beste antwoord door RicoK 24 August 2021, 16:55

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7

@simonwis Ik probeer even mee te denken:

  • Heb je wel de simkaart van Simyo in je telefoon gestopt?
  • Deze simkaart is wel al geactiveerd?
  • Niet per ongeluk met de pincode van je simkaart van BEN geprobeerd de simkaart van Simyo te unlocken?
  • Moet je daardoor nu wellicht je PUK-code intoetsen?
  • Heb je gisteren wel de simkaart van Simyo kunnen gebruiken?

Dit staat er op de app, ik heb de Simyo kaart er al sinds gisteren inzitten en toen deed hij het ook niet. Van de PUK code weet ik niet precies wat ik daarmee moet doen. Als er in de app staat dat hij geblokkeerd is, kan ik hem dan ergens deblokkeren?

Reputatie 7

@simonwis Heb je überhaupt de sim pincode in gegeven? Wat zie je als je je telefoon aanzet met de simkaart van Simyo er in? Wordt er gevraagd om de sim pincode? Of en daar doelde ik op, de PUK-code? Na een aantal foutief ingegeven sim pincodes wordt de simkaart geblokkeerd. Deze kun je dan de-blokkeren met de PUK-code.

Het plaatje toont het niet, maar staat de simkaart wel als actief? Als dit niet zo is dan is die simkaart hoogstwaarschijnlijk niet geactiveerd of er is wat verkeerd gegaan bij het activeren. @RicoK vroeg ook al of de simkaart wel is geactiveerd maar kreeg daar geen antwoord op. 

 

Edit: er staat geen actief omdat er een blokkade op zit.

Als ik mijn telefoon aanzet wordt er gevraagd om een sim pincode, geen PUK code. Als ik de code invul, ontgrendelt de sim en staat er simyo ipv. “sim locked”. Ik weet niet of mijn simkaart actief staat. Ik heb alle stappen wel gevolgd maar kan ik het toch ergens checken of opnieuw doen?

Je simkaart status is dus wat je al deelde, dat hij voor ingaand en uitgaand verkeer is geblokkeerd. Hij lijkt mij dus toch niet actief. 

Staat op die zelfde pagina je simkaartnummer helemaal bovenin? 

Puk code wordt pas gevraagd als je de sim pincode 3x foutief hebt ingetoetst.

 

 

Ja het lijkt er inderdaad op dat hij nog niet actief is. Enige tips hoe hij geactiveerd kan worden? 
Dit is het volledige scherm:

(bovenin staat al Simyo alleen als ik mijn data aanzet verschijnt het 4g symbool niet)

 

Simyo zal dit verder oppakken. 

 

Reputatie 7

@simonwis Normaal gesproken dien je een nieuwe simkaart te activeren in je Mijn Simyo. Heb je al eens online gekeken of je daar een te activeren simkaart ziet staan?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Simon, 

Welkom op ons forum!

Volgens onze gegevens werkt alles inmiddels zoals het hoort. Kun je dat bevestigen? 😊

Groetjes,
Bas

Ik heb precies ditzelfde probleem. En de klantenservice via whatsapp kan mij hier niet mee verder helpen.

de app geeft aan dat de Sim is geblokkeerd (esim).

 

ik kan dus niet bellen oid en niet gebeld worden. 
 

graag spoedig een passende oplossing. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mv123,

Wat vervelend dat je eSIM het nog niet doet!

Heb je de installatie van je eSIM wel goed afgerond via onze app? Het lijkt er namelijk op dat je simkaart nog niet actief is en dat je er daarom geen gebruik van kunt maken.

Wat je anders misschien nog het beste kan doen, is de eSIM helemaal opnieuw installeren op je toestel. Verwijder in dat geval eerst het eSIM-profiel helemaal en vraag daarna via onze app een nieuwe eSIM aan. Je zal in dat geval wel een code moeten invoeren die je op dit moment niet kan ontvangen, maar die kun je direct van ons krijgen als je even contact opneemt met onze klantenservice via WhatsApp of chat. 

Laat je ons weten of het gelukt is? 

Groetjes,
Bas

Hoi Bas,

bedankt voor je reactie!

de simkaart stond vanmiddag op geblokkeerd en sinds vanavond op actief. 
maar ik kan via de app geen nieuwe esim aanvragen, ik snap er niks van.

ik hoop dat je mij verder kunt helpen. Ik ben namelijk al de hele dag niet bereikbaar en kan ook niemand bereiken. 

 

Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en geïnstalleerd. 
tevens de netwerkinstellingen van mijn telefoon gereset en iom Simyo via whatsapp heb ik de esim verwijderd van mijn telefoon.

maarja, nog steeds niet opgelost 🤷🏽‍♀️

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mv123,

Zoals ik al aangaf in mijn reactie binnen het andere topic: laten we het gesprek binnen dit topic houden 😇

Wat heb je precies voor toestel? Zo te zien heb je een iPhone, maar ik mis bij jou de optie om een eSIM aan te vragen in de screenshots die je stuurt van onze app. Weet je zeker dat jouw toestel geschikt is voor eSIM?

Groetjes,
Bas

Sorry ik wist niet dat je dit topic bedoelde.

 

ik heb een iPhone SE 2020 (model A2296) 

deze is geschikt voor esim. Sterker nog hij stond erop vanochtend en werkte niet. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Mv123,

Ik zie dat je vandaag ook contact hebt gehad met onze klantenservice. Is het inmiddels gelukt om de eSIM werkend te krijgen?

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

Hoi Bas,

de esim staat op mijn telefoon.

dus dat is nu geregeld. 
 

maar er blijft staan “geen service”.

dus ik ben nog steeds onbereikbaar…wat dat betreft dus geen steek verder gekomen helaas.

heb jij nog tips? 
 

groeten Maud

Reputatie 7
Badge +6

Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?

Ja al zo’n 6-7x vandaag. Ook soms gewoon een halfuur uit laten staan voordat ik hem opnieuw heb aangezet.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Maud, 

Ik zie dat je gisteren en vandaag al gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Kan ik daaruit concluderen dat alles het eindelijk doet zoals het hoort? 

Groetjes,
Bas

Reageer