.

Vraag

Simkaart geblokkeerd?

  • 22 June 2012
  • 3 reacties
  • 391 Bekeken

Badge
Ik heb een nieuw toestel aangeschaft waar een microsim in geplaatst dient te worden. Na telefonisch contact met uw helpdesk werd mij verteld dat ik via de website een simkaart kan aanvragen en dat dit een type is die afhankelijk hoe ik hem uit de kaart druk een microsim of een gewone sim is. Nu heb ik gisteren de simkaart besteld en vandaag rond 17:00 een mail ontvangen met de pincode en de pukcode van de nieuwe kaart. Maar de nieuwe kaart heb ik nog niet ontvangen (kon 2 werkdagen duren).

Maar blijkbaar vinden ze het bij Simyo nodig om mijn oude kaart alvast te deactiveren waardoor ik niet meer kan bellen of gebeld worden :(

Waarom? Je kunt hem toch deactiveren als de nieuwe geactiveerd wordt? Het leuke is, dat ik Simyo ook niet meer kan bereiken. Op werkdagen tot 17:30 en in het weekend helemaal niet.

Wellicht ook mijn eigen schuld door te kiezen voor een goedkope MVNO kun je dit natuurlijk ook wel een beetje verwachten.

Gr, Pascal

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Pascal,

Welkom op het Simyo forum!
Het klopt dat je huidige simkaart wordt geblokkeerd op het moment dat je een vervangende (combi) simkaart aanvraagt. Dit komt omdat het niet mogelijk is om meerdere actieve simkaarten te koppelen aan hetzelfde mobiele nummer. De combi sim is inmiddels verzonden, je zult deze naar verwachting uiterlijk dinsdag ontvangen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hoi Manisha,

Bedankt voor je reactie. Als eerste zou ik het op de website expliciet vermelden dat na het bestellen van een nieuwe simkaart, de oude niet meer werkt. Tevens erbij vermelden dat een simkaart zowel een micro als gewone sim is, afhankelijk hoe je hem uit de kaart drukt. Niets is fijner als voldoende en juiste informatie te verschaffen.

En het systeem is toch zo te maken dat je een activatie procedure moet doorlopen voor je nieuwe simkaart, en dat de oude pas geblokkeerd wordt als de nieuwe geactiveerd is?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ppassie,

Wat je aangeeft klopt. Een melding maken van het niet meer werken van de oude simkaart moet zeker op de website komen te staan. Dit is wel doorgegeven. Hopelijk wordt dit ook snel aangepast. Daarnaast is het vermelden van een combisim kaart en wat dit precies in houdt ook een optie. Je laatste punt is niet zo makkelijk omdat we ook te maken hebben met het aanvragen van vervangende simkaarten wanneer een simkaart kwijt is.

Groetjes,

Alex

Reageer