.

Beantwoord

Simkaart, en wat nu?

  • 20 August 2013
  • 13 reacties
  • 594 Bekeken

Badge
Na 4 jaar trouwe dienst werd het tijd voor een nieuwe telefoon; ook via Simyo een Nokia 520 besteld. bij het gebruiksklaar maken staat in het boekje dat ik de microsim in de gleuf moet plaatsen maar dat past  niet helemaal. Ik heb kennelijk een gewone en die blijkt te groot. 
Op het forum en in de Faq staat dat ik de micro sim uit de gewone sim moet drukken maar in mijn simkaart zit geen perforatie. Dus wat moet ik doen? Een stuk er af knippen en zo ja hoeveel?
P. Blauw
icon

Beste antwoord door Ernst 22 August 2013, 12:52

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Beste Baluw2,

De simkaart die je destijds ontvangen hebt is nog een standaard simkaart. De combi simkaart zoals dat nu heet wordt sinds een tijdje als standaard geleverd. Dit is een standaard simkaart en micro simkaart is een.  In jou geval kan je via je persoonlijke pagina een micro simkaart aanvragen.

Ik zou niet aan het knippen gaan, dit gaat hoogstwaarschijnlijk problemen opleveren.

mvg,
Martijn
Badge
O ok. Mijn simkaart moest destijds ook al uit een telefoonkaart (CC size! 🙂 geknipt worden...
Maar dank voor je info. Ik zie dat een nieuwe microsim me dan 5 euro extra gaat kosten.
Kan ik net zo goed een nieuwe aanvragen, toch?
Reputatie 3
Badge +9
Ja ik zou geen risico nemen voor 5 euro.
Reputatie 4
Badge +8
Bij veel telefoonwinkels hebben ze een kniptang die van een gewone simkaart een microkaartje maakt.
Ik heb dat destijds gewoon gevraagd en ze deden het gratis.
Badge
Dank, als ik de boel zou verprutsen kan ik altijd nog een nieuw simmetje aanvragen! 😃
Reputatie 7
Ja hoor, maar wel tegen betaling natuurlijk.
Badge
Ja, 5 euro. 😉
Reputatie 7
Toch zonde geld als het niet nodig is.....:p
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Blauw2, en welkom op het Simyo forum :)

Je kunt inderdaad op Mijn Simyo voor €5 een vervangende (combi) simkaart bestellen. Dat doe je dan op het tabblad
'Mijn instellingen & simkaart' > 'Aanvragen vervangende simkaart'.

Maar als je ergens gratis je simkaart kunt laten knippen, kun je dat eerst proberen inderdaad. Needless to say: eigen risico! ;-)

Thnks, Martin®, RicoK, Koorelle2
Toch jammer dat een micro sim geld kost.
Je wordt als het ware dan gestraft als langdurige klant zijnde. Nu moeten wij 5euro betalen terwijl een  nieuwe klant m gratis krijgt.
Ik vind dat Simyo gewoon uit service en dank dat wij al lang klant zijn ons zo'n kaartje gratis moeten opsturen....
Badge +6
Toch jammer dat een micro sim geld kost.
Je wordt als het ware dan gestraft als langdurige klant zijnde. Nu moeten wij 5euro betalen terwijl een  nieuwe klant m gratis krijgt.
Ik vind dat Simyo gewoon uit service en dank dat wij al lang klant zijn ons zo'n kaartje gratis moeten opsturen....


Hoi Brendaendestin,

Welkom op het forum!
Nieuwe klanten krijgen een standaard simkaart die zij als micro of als gewone simkaart kunnen gebruiken. Vervangende simkaart dat kost helaas geld. De andere providers sturen hun klanten uit service klanten een vervangende simkaart.
Waarom jullie dan niet?
Ik ben al jaren klant bij jullie en heb gewoon nog een gewoon standaard kaartje. Gaan knippen in het kaartje durf ik ook niet aan.
Ik vind het inderdaad niet meer dan service als ik gewoon een nieuw kaartje toegestuurd zou krijgen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi brendaendestin,

Helaas zit dat er niet in. Een vervangende simkaart kost bij ons slechts €5. Ik weet dat sommige andere providers hier tot €20 voor rekenen. 😞

Reageer