Skip to main content
Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon. Een dual sim versie.

Mijn ene SIM werkt gewoon. Mijn Simyo SIM doet vreemd.

Ik kan gebeld worden. Soms hoor ik de beller wel, soms niet. Als ik de luidspreker aan zet hoor ik de beller wel.

Als ik zelf bel hoor ik niets. Indien ik de luidspreker aan zet hoor ik alles. 

Vanalles geprobeert, opnieuw opstarten/tips om google services op te ruimen

Ik heb ook een andere Simyo sim geprobeert, deze doet het gewoon.

Wie heeft er suggesties?



Alvast bedankt.
Hoi KdV,



Welkom op het forum.



Erg vervelend dat je problemen hebt met je simkaart/toestel.



Het probleem dat je omschrijft over de luidspreker, heeft eerder te maken met toestel dan met de simkaart. Je geeft aan dat je een dual-sim toestel hebt. Als je de Simyo simkaart van plek verwisselt, werkt de simkaart dan wel normaal?



Ik zie dat je een standaard simkaart hebt uit 2012. Deze zou zonder problemen nog jaren meekunnen. Zou je de simkaart voor de zekerheid ook willen testen in een ander toestel?



Mocht je de simkaart nog niet goed werken dan kan je via Mijn Simyo een vervangende simkaart aanvragen.



Laat je even weten of de simkaart weer werkt?
Hallo Ali,



Bedankt voor je reactie.



Ik heb verschillende tests gedaan:



1. in het andere sim slot. (zelfde reactie als beschreven) Normale sim(vodafone werkt wel in dit slot)

2. in een andere telefoon, werkt normaal

3 andere simyo simkaart in het eerste simslot., werkt normaal

4 andere simyo simkaart in het tweede simslot, werkt normaal.



Andere simyo kaart ziet er qua vorm gelijk uit als degene met de problemen, alleen abonnement is nieuwer(2014)..



Het lijkt er op dat de combinatie mijn simkaart en deze telefoon niet werkt en omdat met andere kaarten de telefoon goed werkt kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat er iets mis ismet de simkaart. Dus ik ga denk ik een vervangende simkaart aanvragen.



Vandaar mijn topic op het forum, om te kijken of meer mensen deze ervaring hebben.



groet, Klaas
Hoi KdV,



Top dat je al het één en ander hebt getest!



Bedankt voor je duidelijke reactie 🙂 Het lijkt er inderdaad op dat de combinatie simkaart en telefoon niet goed werkt. Ook omdat je een andere Simyo simkaart en een Vodafone simkaart hebt getest.



Op Mijn Simyo kun je onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart een vervangende simkaart bestellen.



Wil je ons laten weten of een nieuwe Simyo simkaart beter werkt? 😮

Reageer