Skip to main content
Vanmiddag constateerde ik dat mijn simkaart buiten gebruik gesteld is.ik heb toen ingelogd op de site van simyo waar bleek dat ik vandaag 27 april 900000kb gebruikt heb waardoor ik nu ineens 121 euro zou moeten betalen waardoor mijn sim kaart buiten werking is gesteld. Het vreemde is: ik heb geslapen tot t moment dat ik mijn telefoon wilde gebruiken. Helemaal absurd is dat het bedrag nog steeds oploopt ook al ben ik nu geblokkeerd en kan ik alleen gebruik maken van wifi. Ik heb hier printscreens van gemaakt als bewijs. Helaas kan ik jullie op een zondag niet bereiken terwijl simyo wel mijn simkaart kan blokkeren op een zondag. Ik ben al jaren klant en heb dit nog nooit meegemaakt. Nu kan ik niet bellen of gebeld worden waardoor ik belangrijke afspraken misloop. Ik verwacht dat het gaat om een administratieve fout en hoop dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt. Graag verneem ik hoe en wanneer dit opgelost kan worden. Mvg Sevtap
Hoi Sevtap,



Welkom op het forum :)

Ik zie inderdaad een hele hoop internetverbruik op 27-4-2014. Ik kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent. Zeker als je aangeeft het zelf niet bewust te hebben gedaan. Helaas is het zo dat je toestel ook zelf kan beslissen om via het netwerk data te verbruiken, voor achtergrondprocessen, synchronisaties of updates bijvoorbeeld.

Wanneer je Android of iOS 7 gebruikt, kun je dat vaak nog uit je toestel achterhalen, wat de MB's heeft verbruikt. Anders raad ik je aan om daar een data counter app voor te installeren. Wij mogen bij Simyo wegens de privacywet alleen de grootte van de pakketten en de tijden registreren. Dat kun jij ook bekijken op Mijn Simyo als je naar Verbruik gaat en dan op 'April' klikt. 60000 kb is de maximale grootte van zo'n pakket, dus die waarde zul je vaker zien staan. Dan is het echt hard gegaan. 😞



Verbruiksgegevens krijgen wij met een vertraging binnen van het netwerk. Daardoor kan het dat de kosten nog zijn opgelopen na de blokkade. Die blokkade ontstaat bij een hoog bedrag aan buiten bundel kosten, en dat gaat automatisch. Wij doen dat uit veiligheidsoverwegingen, omdat we niet weten of de kosten bewust of door jou zelf gemaakt worden.

Inmiddels zie ik dat je telefonisch contact hebt gehad en dat we je in deze situatie eenmalig tegemoet zijn gekomen.

Ik hoop dat je er snel achter komt wat dit verbruik heeft veroorzaakt, zodat het niet nogmaals gebeurt. Dit artikel is ook een goed artikel om eens door te lezen.

Laat je het ons nog weten als je erachter bent wat er voor het verbruik heeft gezorgd?



Groetjes,

Charlene

Reageer