.

Beantwoord

Simkaart alleen in sim-lock vrije toestellen


Badge
Ik heb een nano-simkaart besteld voor de iPhone 5, past deze alleen in sim-lock vrije toestellen of ook op toestellen met KPN netwerk...omdat jullie via dat netwerk werken...
Groetjse Kim
icon

Beste antwoord door Natascha 9 July 2013, 11:32

Bekijk originele reactie

20 reacties

Badge +1
Je toestel koet simlockvrij zijn, ze werken wel via KPN netwerk maar op simkaartje staat ook een soort code voor simyo
Ik heb zojuist eenzelfde probleem ervaren.

Heb nano kaart ontvangen. Er staat eerst online activeren, dat heb ik gedaan
vervolgens staat er dat je de nieuwe simkaart introduceert en de pincode gebruikt die bij simyo verschijnt

en dat laatste, die 4 cijfers, accepteert de telefoon (iphone 5) NIET!!!
Ik heb nu nog maar 1 poging over 
WAT TE DOEN??
Ik baal heeeeeeel erg, ben nu niet bereikbaar voor m'n bedrijf!!!!!!!!
Reputatie 3
Badge +9
Nog een keer invoeren en daarna je pukcode die is wel goed.
Daarna kan je je eigen pincode maken die je wilt hebben.
Gelukt! Erg bedankt Martijn.

En nu het volgende:
Alles is gesynchroniseerd, wifi loopt goed, ECHTER:
links boven in beeld: GEEN SERVICE ....... mensen kunnen me dus nog steeds niet bereiken....

via algemeen - mobiel netwerk - mobiel datanetwerk zie ik dat alles goed geinstalleerd is voor kpn.
maar ik heb geen service???

wat te doen?
Reputatie 7
Badge +9
iPhone helemaal uitzetten en weer opstarten is iets wat je zou kunnen proberen.
dank voor je reactie. zojuist geprobeerd. ook vliegtuigmodus even aangezet en toestel uit, daarna alles weer aan, werkt niet: "geen service" in beeld.

onder algemeen - mobiel netwerk - mobiele data staat kpn wel gewoon ingesteld

wat te doen?
Reputatie 3
Badge +9
Probeer eens misschien schakelt deze over na simyo.
Wat bedoel je Martijn?
Simyo werkt met kpn, mensen die simm only hebben, krijgen kpn

mijn tel doet het nog steeds niet
Reputatie 3
Badge +9
Als je vandaag nog geen netwerk hebt, dan zal je helaas maandag contact op moeten nemen met de helpdesk.
Dat is inderdaad het geval .....
maar weer in de wachtrij 
Reputatie 3
Badge +9
Met een vaste lijn is Simyo bereikbaar op 0800-0232300 vanaf 09:00 uur.
Ja, maar niet in het weekend en door de week na 17.00 uur ook al niet meer.
Da's toch niet meer van deze tijd?
Reputatie 7
Badge +9
Jawel, het is een manier van kostenbesparing die wordt doorgegeven aan de klant. Met een dure 24/7 klantenservice zou Simyo de huidige prijzen niet kunnen handhaven.
En de aansprakelijkheid van claims ivm onbereikbaarheid door niet functionerend systeem van simyo?
Waarom zou 24/7 klantenservice duur moeten zijn? Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden tot communiceren. Neem nu dit forum. Als enkele moderators van Simyo de mogelijkheid krijgen om in hun database/systeem zaken te regelen zoals de klantenservice dat ook doet, dan heb je al een forse verbetering.

Overigens komen de meeste klanten er pas na aankoop achter hoe de klantenservice is geregeld. Het is een keuze om alleen onder kantooruren bereikbaar te zijn, maar dat is op de aanbiedingspagina toch niet te lezen. Er wordt dus bewust onduidelijk gecommuniceerd wat je nu eigenlijk krijgt voor de wel duidelijk gecommuniceerde lage prijs.
Concurrentie tussen telecom-providers valt vooral op door vaagheid en onvergelijkbare aanbiedingen.

Als je je als bedrijf hoofdzakelijk op consumenten richt dan is een keuze voor het onbereikbaar zijn op momenten dat je klanten tijd hebben om te communiceren overigens ook een vreemde.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn indruk is dat moderators bijna evenveel kunnen als mensen van de klantenservice, zo hebben ze volledig toegang tot de accounts van alle klanten. Maar een moderator die 24/7 dit forum in de gaten houdt om problemen op te lossen doet dat niet als vrijwilligerswerk, helaas. Dus hoe je het wendt of keert, er hangt een prijskaartje aan dergelijke serviceverlening, en Simyo heeft als prioriteit de prijzen zo laag mogelijk te houden. Vandaar dat mensen die 24/7 service verwachten beter een andere provider kunnen zoeken.

Overigens ben ik er zeker van dat telecombedrijven niet aansprakelijk zijn voor claims i.v.m. onbereikbaarheid, er is bij mijn weten geen enkele telecomprovider die te allen tijde 100% bereikbaarheid garandeert. Iets dergelijks geldt voor ook energiebedrijven, die kun je ook niet aansprakelijk stellen als er een stroomstoring is.
Beste mensen, de telefoon is zomaar op de kpn verbinding gesprongen. Heel vreemd, maar wel erg fijn. Wellicht dat er toch ee simyo medewerker meeleest?

Voor wat betreft de aansprakelijkheid komt er wel wat meer bij kijken.

Een energieleverancier is wel degelijk aansprakelijk te stellen hoor. Denk aan een stroomstoring en uitval van aparatuur met onherstelbare schade. Dit is zeker te verhalen en daar is de maatschappij van de levering van energie ook tegen verzekerd.
Indien een burger een overeenkomst tot koop gesloten heeft en vervolgens de betaling verricht heeft (indien van toepassing), dan is degene die levert zeker gebonden aan wetgeving. Onder andere een degelijke levering en werkzaamheid van het product. Is dat niet het geval, dan is degene die geleverd heeft aansprakelijk te stellen.

Lastiger, maar dat ligt wel in het verlengde, is de vervolgschade. Stel dat door het niet functioneren van het geleverde goed waarvoor reeds een overeenkomst is tussen partijen schade geeft bij een derde. 

M.b.t. de hetgeen scotsman schreef over onbereikbaarheid, is maar deels waar. Mobiele telefoonaanbieders zijn verplicht om 100% bereikbaarheid te garanderen binnen de bebouwde kom van elke woonplaats in Nederland. Buiten de bebouwde kom ligt dat anders. In dat verlengde is het ook wel degelijk mogelijk om tot ontbinding van een contract over te gaan als de bereikbaarheid binnen de bebouwde kom slecht is of te wensen over laat. Lastige is vaak de bewijsbaarheid ervan. Maar ook dit is mogelijk door een logboek en exacte lokatie bij te houden.

Mensen, dank voor jullie hulp tussendoor.
Badge +6
Ik heb een nano-simkaart besteld voor de iPhone 5, past deze alleen in sim-lock vrije toestellen of ook op toestellen met KPN netwerk...omdat jullie via dat netwerk werken...
Groetjse Kim


Hoi Kimmie,

Welkom op het forum!
De simkaarten van Simyo werken alleen in simlock vrije toestellen. Wanneer je toestel een simlock heeft dan zal de simkaart van Simyo niet werken.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Badge +6
Ja, maar niet in het weekend en door de week na 17.00 uur ook al niet meer.
Da's toch niet meer van deze tijd?


Hoi Proxit,

De Simyo klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur.
In het weekend word er af en toe gewerkt maar dat is niet altijd zo en niet de hele dag.
Badge +6
dank voor je reactie. zojuist geprobeerd. ook vliegtuigmodus even aangezet en toestel uit, daarna alles weer aan, werkt niet: "geen service" in beeld.

onder algemeen - mobiel netwerk - mobiele data staat kpn wel gewoon ingesteld

wat te doen?


Hoi Msimyom,

Ik zie dat je vraag ook hier hebt gesteld. Ik heb in dat topic je vraag beantwoord. Om het forum overzichtelijk te houden wil je ik je vragen je vraag niet in meerdere topics te stellen.

Reageer