Skip to main content

.

Gisteren zou mijn telefoonnummer overgezet worden en kon ik mijn nieuwe simkaart activeren. Wel netjes een mailtje en SMS de avond van tevoren gehad. Gisteren meerdere keren geprobeerd te activeren, via de app wordt aangegeven gelukt maar er gebeurt daarna niks en via de website blijft het bij stap 2 hangen met de melding dat ik het later opnieuw moet proberen.

Gezien ik nu niet kan bellen, heb ik al een appje gestuurd maar nog geen reactie gehad helaas. Hopelijk wordt ik via deze weg verder geholpen zodat ik mijn nieuwe sim kan gebruiken.

Hoi @LotteJ,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Ik heb zojuist vernomen dat er momenteel vertragingen zijn op het netwerk bij deblokkades, activatie van simkaarten, eSIM's en nieuwe bestellingen (contract bevestigen). Onze excuses voor dit ongemak. We zijn hier dus van op de hoogte en dit wordt zo spoedig mogelijk opgelost. 

Je kunt het beste over een paar uur weer proberen je simkaart te activeren.

Groetjes,
Seren

Hallo Lotte

Ik heb nu precies hetzelfde. Is jouw probleem opgelost en zo ja, wat was er aan de hand? En hoe lang duurde het voor 't opgelost werd?

Groet, Jan 

Hoi @jangeertsma,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het activeren van de simkaart niet lukt. 

Momenteel is er een kleine storing op het netwerk waardoor het activeren van de sim wat vertraagd kan zijn. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres? Ik kijk dan even met je mee. 

Groetjes,
Ashley

Hallo,

Het activeren van de simkaart lukt niet waardoor ik nu niet bereikbaar ben en woensdag naar het buitenland op vakantie ga. Volgens een medewerker is er een storing en kan het een week duren voordat het is opgelost. Dat kan toch niet waar zijn???

Hallo Ashley, er wordt al door Simyo/KPN aan gewerkt en ik hoop ook werkelijk dat 't snel opgelost wordt. Ook onze vakantie is begonnen. Groet, Jan

Hoi @AvdE,

Bedankt voor je bericht.

Wat jammer om te horen dat het activeren van de sim niet lukt. Ik zie inderdaad dat ook die aansluiting helaas is getroffen door het netwerkprobleem. Het is even afwachten. Er wordt momenteel gewerkt aan het oplossen van dit probleem. Onze welgemeende excuses.

Groetjes,
Ashley

Hallo Ashley

Is er al zicht op wanneer het opgelost wordt? Ik kan na vandaag niet meer mobiel bellen..

Groet, Jan

Volgens een dame die ik gisterenochtend aan de telefoon had, zou het probleem binnen 24 uur opgelost zijn. Hier helaas niet. Ik ben ondernemer en wil bereikbaar zijn. Echt heel kansloos dit, als nieuw abonnee ben ik geneigd om de boel alweer op te zeggen. Morgen gaat de rest van het gezin over, maar ik vrees dat het bij hen ook niet soepel verloopt. 

Hier hetzelfde probleem al sinds maandagochtend 7.00u is het nummer niet actief en we gaan vanmiddag op vakantie, erg vervelend dit!

Als ik teruglees op het forum lijkt het alsof dit meer regel dan uitzondering is. Hoe kan dit? Is dit alleen bij mensen die van een bepaalde provider vandaan komen of van alle providers?

Aangezien alle telefoonnummers in Nederland worden beheerd door de Autoriteit Consument en Markt (ACM), en ook toeziet op nummerbehoud, zou de distributie goed moeten gaan. Mogelijk wordt de overdracht vertraagd door de vorige provider die schijnbaar toestemming moet geven. Ik kom echter bij Lebara vandaan en volgens mij heeft deze maatschappij juist een goede reputatie. Omdat KPN ook met het aansluiten van vaste telefonie grote problemen heeft, ben ik geneigd te denken dat het ook nu bij KPN vastloopt. Marketing/verkoop bij KPN doen ze prima maar installatie en service is ver beneden de maat. Ook ik heb aangegeven dat ik i.v.m. vakantie overweeg om dit abonnement te cancelen en bij Belsimpel een andere provider te nemen. Ik zit nu zonder..

Overigens valt de telefonistes niets te verwijten. Zij staan ontevreden klanten fatsoenlijk te woord maar krijgen wel met de vervelende reacties te maken. 

Vervelend dat je nu juist met vakantie gaat. Ik had maandag een telefoniste aan de telefoon die nou niet heel fantastisch netjes was, toen was ik er meteen al klaar mee. Maar gisteren een heel vriendelijke die ter compensatie extra belminuten gegeven heeft. 
Maar alsnog vind ik het bijzonder dat dit dus op regelmatige basis gebeurd.

Inderdaad. Naast dat het lang duurt, vind ik ook dat communicatie m.b.t. de status van het probleem veel beter en proactiever zou moeten. Men wacht tot de klant weer belt en geeft een vage verwachting af. Bijvoorbeeld, als het morgen nog niet opgelost is, bel dan nog eens. Het contract zegt dat er een leververplichting is die vervolgens niet wordt nagekomen. Men zou iedere klant zelf moeten benaderen om uit te leggen wat er aan de hand is en wat het plan is. Eventueel wat het alternatief is. Tevens zouden kosten besproken moeten worden. Nu lijkt het alsof de telefoniste, afhankelijk van de oplopende frustratie bij de klant, willekeurig "cadeautjes" geeft. Er zijn Chinese websites maar ook vliegmaatschappijen die dat wel goed doen. Te laat geleverd betekent een schadevergoeding.

Wij ervaren momenteel exact dezelfde uitdagingen met de overgang van Vodafone naar Simyo. Dat er technisch iets fout kan gaan heb ik best wel begrip voor, maar simpel afgewimpeld worden met de opmerking dat het 3 tot 5 werkdagen kan gaan duren vinden wij zwaar teleurstellend.

inmiddels ook 3 dagen onbereikbaar …

we wachten het nog maar even af.

Hoi @jangeertsma@Marietie@AvdE en @Arjan203,

Ik kan jullie frustratie goed begrijpen. Onze excuses voor dit ongemak. Ik heb begrepen dat dit probleem vanochtend is verholpen. Er is alleen nog een kleine groep klanten waarvoor dit helaas nog niet is opgelost. Wij zijn hiervoor in afwachting van KPN om dit op te lossen.

Ik begrijp overigens ook dat jullie betere communicatie verwachten, en ik zal deze feedback intern doorzetten. Hopelijk kunnen wij ons proces in de toekomst verbeteren.

Tot slot wil graag met jullie meekijken naar een oplossing. Als je mij even een privébericht stuurt met het 06-nummer en je persoonlijke gegevens, kijk ik even mee.

Groetjes,
Seren

Echt heel bijzonder dat dit niet opgelost kan worden, inmiddels gaan we dag 5 in dat het nummer niet geactiveerd kan worden en dus niet werkt. 

Zojuist is het nummer actief geworden gelukkig.

Hier gelukkig ook. Al met al een uitdagende start bij Simyo

Hoi @Arjan203 en @AvdE,

Bedankt voor het laten weten. Ik zie inmiddels ook dat jullie aansluitingen actief zijn. Fijn dat het is opgelost!

Groetjes,
Seren

Reageer