Skip to main content
Hallo,



Ik heb op 12 maart een sim only abonnement aangevraagd voor mijn bijna jarige zoon. Nu wil ik de simkaart activeren, maar dat lukt niet. Wellicht komt dat doordat ik een verkeerde simkaart heb ontvangen, zou dat kunnen? In de e-mail met inloggegevens werd telefoonnummer 062xxxxxxx genoemd terwijl in de brief met de simkaart het telefoonnummer 068xxxxxxx werd genoemd. Als ik inlog met het eerste nummer wordt het simkaart uit de brief niet geaccepteerd en met het telefoonnummer uit de brief kan ik met het wachtwoord uit de e-mail niet inloggen. Ook kan ik geen nieuw wachtwoord aanvragen omdat het telefoonnummer uit de brief niet herkend wordt.

Is mijn conlcusie juist dat ik van Simyo een foute simkaart heb ontvangen of weet iemand een andere oplossing om de simkaart te activeren?

Erg vervelend omdat ik op de verjaardag van mijn zoon hem een telefoon wil geven die ook werkt!
Hoi moniqueroeffen,



Welkom op het forum 🙂 en gefeliciteerd met je zoon!

Dat is erg vreemd, dat er in de brief bij de simkaart een ander nummer vermeld stond. Dat is ook zeker niet de bedoeling. Excuses voor de verwarring die daardoor is ontstaan. Ik heb de telefoonnummers even weggehaald, omdat dat privacy-gevoelig is.

Zou het mogelijk zijn om een foto of scan van die brief te maken en die te mailen naar webcare @simyo.nl t.a.v. Charlene? Dan kan ik daarmee onderzoeken wat er mis is gegaan en het voor nieuwe klanten voorkomen.

De informatie uit de email is de informatie die klopt. Dat telefoonnummer is het tijdelijke nummer waarmee kan worden ingelogd. Het juiste simkaartnummer vind je op de simkaart zelf.

Ik zie dat er inmiddels is geactiveerd. Is daarmee nu alles opgelost? Of zijn er nog dingen onduidelijk?

Dan help ik je daar nog graag mee.



Groetjes, Charlene
Ik heb zojuist ook een simkaart ge-activeerd en doet ook niets. Nummers lijken te kloppen, maar telefoon blijft aangeven dat er geen simkaart inzit, terwijl dat toch echt zo is.
Ik heb zojuist ook een simkaart ge-activeerd en doet ook niets. Nummers lijken te kloppen, maar telefoon blijft aangeven dat er geen simkaart inzit, terwijl dat toch echt zo is.



Het lijkt er op dat je telefoon de Simyo simkaart niet accepteert omdat hij niet simlockvrij is. De leverancier van je telefoon kan dit oplossen.
Hoi Charlene,



Bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Ik heb de verkeerde simkaart geleverd gekregen. Jammer, want nu kon ik vandaag mijn zoon niet een werkende telefoon aanbieden. Ik ga ervan uit dat met de juiste simkaart het probleem is opgelost.
Ik heb zojuist ook een simkaart ge-activeerd en doet ook niets. Nummers lijken te kloppen, maar telefoon blijft aangeven dat er geen simkaart inzit, terwijl dat toch echt zo is.



Hoi Hanskr, welkom op het forum van Simyo!



Ik zie dat er inmiddels verbruik heeft plaatsgevonden op je aansluiting na het activeren van je vervangende simkaart, werkt je simkaart nu wel in je telefoon? Wat was de oplossing? :)



Ik hoor het graag van je!



@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Hoi Charlene,



Bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Ik heb de verkeerde simkaart geleverd gekregen. Jammer, want nu kon ik vandaag mijn zoon niet een werkende telefoon aanbieden. Ik ga ervan uit dat met de juiste simkaart het probleem is opgelost.




Hoi moniqueroeffen,



Wat vreemd zeg 😕 En natuurlijk heel vervelend dat je op de verjaardag van je zoon nog geen werkende telefoon had, sorry! :(

Zou je misschien ook nog de gevraagde informatie door Charlene naar ons willen mailen en ook een foto van het simkaartnummer willen maken, zodat we tot de bodem kunnen uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Beste Kim,



Zojuist een e-mail met foto's van brief en simkaartnummer naar webcare t.a.v. Charlene gestuurd. Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn. Nieuwe simkaart helaas nog niet ontvangen ......
Hoi moniqueroeffen,



Ik heb je email ontvangen. Heel erg bedankt daarvoor. Zo kunnen wij uitzoeken wat er mis is gegaan en ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt.

Ik moet je eerlijk zeggen dat dit echt heel erg vreemd is, en dat ik het ook nog nooit heb meegemaakt. En dan net als je de simkaart op je zoon's verjaardag had willen geven. Ik snap dat je ervan baalt. :(

Ik zie dat de nieuwe simkaart nu naar je onderweg is. Met een beetje geluk heb je die morgen in huis.

Omdat dit wel heel lang duurt zo bij jou, heb ik de aansluitkosten voor je gecrediteerd.

Ik hoop dat dat het vervelende begin toch weer wat beter maakt.



Kun je het laten weten als de simkaart er is?



Groetjes, Charlene
Hoi Charlene,



Dank je wel. De simkaart is vandaag binnengekomen en hij kan bellen. 



Gr. Monique
Hoi moniqueroeffen,



Fijn te horen dat de simkaart ontvangen is en inmiddels in gebruik is genomen! 🙂

Reageer