Skip to main content
Hallo,

Ik heb een microsim aangevraagd en wil deze in mijn tablet gebruiken. Een aantal keren werd de sim niet herkend. Nu wel maar moest ik de sim code een paar keer invoeren zonder dat er iets gebeurde. Inmiddels ben ik zover dat de tablet in het beginscherm komt, maar de verbinding werkt niet. Zowel GSM als mobiele verbinding doen het niet. Ik kan wel providers zoeken; simyo staat er niet tussen. Bij het kiezen van KPN krijg ik de melding 'registratie mislukt'.

Ligt dit nu aan de simkaart, de tablet of is er iets anders aan de hand?
Hoi altenet.



Heb je dit  gelezen en uitgevoerd?

Laat ff weten of het helpt.



Groet,

Friesian 🆒
Haha, jazeker 😉 Dat heb ik uitgevoerd. Met als droevig resultaat dat de 'normale' sim meteen geblokkeerd werd 😛
Hoi altenet,



Leuk je op het forum te zien 🙂



Ik kan zien dat de activatie van je simkaart goed is gegaan. Als ik die melding zo lees is het daarna niet helemaal goed gegaan bij het aanmelden op het KPN netwerk. Voor de zekerheid heb ik je simkaart een reset gegeven.



Als je de tablet voor een kwartiertje uit wil zetten, daarna weer opstarten en dan handmatig naar het KPN netwerk wil zoeken. Gaan we kijken of hij nu wel de juiste netwerktoegang heeft 🙂



Ik hoor graag van je of dit heeft gewerkt!
Dag Tiury,

Dank voor het meedenken. Op dit moment herkent hij het simkaartje niet meer dus is het net alsof er geen simkaart geplaatst is. De kans is groot dat het niet aan de microsim ligt maar aan het apparaat zelf. Morgen contact met Samsung.
Hey altenet,



Wil je ons op de hoogte houden van wat ze bij Samsung er van zeggen?

Reageer