.

Vraag

Sim niet beschikbaar

  • 7 August 2012
  • 3 reacties
  • 693 Bekeken

Ik krijg bij het installeren van mijn simyo simkaart de melding "Sim niet beschikbaar, neem contact op met je serviceprovider"
wat betekent dit?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum jamey,

De Simyo simkaart wordt niet gelezen door het toestel. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Is het toestel simlock vrij? Ook ben ik benieuwd naar wat voor toestel je precies gebruikt.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum jamey,

De Simyo simkaart wordt niet gelezen door het toestel. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Is het toestel simlock vrij? Ook ben ik benieuwd naar wat voor toestel je precies gebruikt.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

Hij is waarschijnlijk niet simlockvrij, dat schijnen alle prepaidtoestellen niet te zijn. Ik heb al aardig wat dingen geprobeerd via vodafone aangezien zij mij een code kunnen geven om het simlockvrij te maken. Dat is uiteindelijk niet gelukt en de service was helaas niet optimaal.

Uiteindelijk heeft mijn vader nog geprobeerd een mail te sturen over hoe en wat en het antwoord van vodafone was dat het een blokkade was in mijn telefoon die ervoor zorgt dat het geen enkele code accepteert. dit kon alleen verholpen worden door het naar hun reparatiecentrum te sturen en ze mijn telefoon gaan resetten.

Zou dit zo kunnen zijn? Het lijkt me sterk. Zouden jullie meer weten over deze blokkering?

Als ik mijn telefoon aan zet met de simyo simkaart erin kan ik wel mijn telefoonblokkering en pin intoetsen alleen daarna verschijnt dit:
"Sim niet beschikbaar, neem contact op met je provider"

Ik heb een Samsung GT-S5230

misschien is het wel gewoon een blokkering, wat helaas erg vervelend is maar wel verholpen kan worden hopelijk.

Misschien dat jullie hier ergens nog kunnen helpen of een andere verklaring hebben?

Alvast hartelijk bedankt voor je reactie.

Groetjes, Jamey
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jamey,

Er zijn 2 soorten toestel blokkeringen. Je kan vanuit het toestel als gebruiker ook zelf een beveiligingscode instellen. Als je deze niet meer weet, zou je contact op moeten nemen met 'merk' van je toestel. Een provider is verplicht je de unlockcode te geven als je hierom vraagt. Als het toestel ouder is dan 1 jaar dan moeten zij de unlock code gratis aan je doorgeven.

Groetjes,

Alex

Reageer