.

Beantwoord

Sim-kaart wordt niet gevonden of wordt verwijderd

  • 13 May 2013
  • 4 reacties
  • 1791 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo,

Ik heb een Nexus S die het prima heeft gedaan tot afgelopen maand. Op dat moment deed de aan- en uitknop het niet meer. Vervolgens heb ik een app gedownload die de aan- en uitknop via de geluidsbutton kon besturen, dus kon ik mijn mobiel nog prima gebruiken.

Helaas kreeg ik later de melding dat er geen simkaart in mijn telefoon zat, terwijl ik altijd al een simkaart in mijn telefoon heb zitten. Mobiel aan/uit doen werkte niet. Meestal moest ik een dag wachten tot mijn simkaart weer gevonden werd, maar het duurde vaak niet lang tot ik geen netwerk meer had.
Op een gegeven moment kon ik mijn telefoon ook niet meer opstarten en is er bij de reparatie een 'boardswap' uitgevoerd binnen het garantietermijn.

In de tussentijd van de reparatie heb ik een nokia E71 gebruikt, waarmee ik altijd goed netwerk mee heb gehad.

Nu heb ik mijn nexus S weer terug, met werkende aan/uitknop, maar wordt mijn simkaart nog steeds niet goed gevonden. Nadat ik mijn mobiel terug had gezet naar fabrieksinstellingen had ik voor een kwartier netwerk, waarna ik de volgende melding kreeg:
http://i244.photobucket.com/albums/gg27/Upsilonalli/simkaart.jpg


Na bovenstaande melding (die ik ook kreeg voor de reparatie) staat er vervolgens 'geen SIM-kaart.|Alleen noodoproepen' weergegeven op mijn mobiel.
Kan bovenstaande melding met simyo te maken hebben? Of ligt het aan mijn mobiel? Het gekke is namelijk dat ik met de vervangende nokia E71 altijd netwerk heb gehad.

Alvast dank
icon

Beste antwoord door Natascha 16 May 2013, 15:22

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +1
Hallo Jasp,

Zoals je al aangeeft, is het het binnenwerk van je telefoon al helemaal vervangen.
Waarschijnlijk is je simkaart wat versleten/beschadigd of de contactpuntjes van je simkaarthouder zijn beschadigd.
Wat je het best kunt doen:

- Leen een simkaartje van iemand anders en gebruik deze een tijdje in je telefoon.
Gaat alles goed, dan ligt het niet aan je telefoon. Bestel dan gewoon een nieuw simkaartje via Mijn Simyo.

- Als een andere simkaart hetzelfde probleem geeft, bekijk dan je contact pinnetjes op je simkaarthouder eens goed.
Is er een krom pinnetje , buig deze weer voorzichtig wat bij, of schuif een stukje papier tussen tussen je simkaart en het houdertje.
Zo zorg je voor wat extra druk op de pinnetjes.

ps: lees dit ook even door. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859589
Er zijn dus meer mensen met hetzelfde probleem.

Succes ermee & laat even weten wat de resultaten zijn.
Hoi brvandoorn,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteravond een tijdje mijn oude simkaart (die al geen toegang meer kan krijgen tot het netwerk) in de Nexus S geplaatst. De Nexus S vroeg om de sim te ontgrendelen en na een half uur werd de simkaart nog steeds gedetecteerd. Bij het opnieuw opstarten werd weer gevraagd om de simkaart te ontgrendelen. Dus eigenlijk geen problemen ondervonden met die andere simkaart.

Waarschijnlijk moet ik dan inderdaad een nieuwe simkaart aanvragen. Goede tip!
Wat ik wel vreemd vind is dat de 'beschadigde' simkaart die ik nu heb het wel goed doet in de nokia E71, maar niet in mijn Nexus S. Heb je daar misschien nog een verklaring voor?

groeten,
Jasp
Badge +1
Hallo Jasp,

Een echt goede verklaring heb ik eerlijk gezegd ook niet.
Het is inderdaad wel wat vreemd dat de simkaart wel werkt in je Nokia.
Sommige telefoons zijn wel wat gevoeliger voor beschadigingen dan anderen.
En Nokia's zijn natuurlijk niet kapot te krijgen ;)
Maarja, als een andere simkaart het wel zonder problemen doet, lijkt een nieuwe sim toch de beste oplossing.
En als dat nog niet werkt, gewoon weer terug naar de garantie afdeling met je telefoon.
Badge +6
Hoi brvandoorn,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteravond een tijdje mijn oude simkaart (die al geen toegang meer kan krijgen tot het netwerk) in de Nexus S geplaatst. De Nexus S vroeg om de sim te ontgrendelen en na een half uur werd de simkaart nog steeds gedetecteerd. Bij het opnieuw opstarten werd weer gevraagd om de simkaart te ontgrendelen. Dus eigenlijk geen problemen ondervonden met die andere simkaart.

Waarschijnlijk moet ik dan inderdaad een nieuwe simkaart aanvragen. Goede tip!
Wat ik wel vreemd vind is dat de 'beschadigde' simkaart die ik nu heb het wel goed doet in de nokia E71, maar niet in mijn Nexus S. Heb je daar misschien nog een verklaring voor?

groeten,
Jasp


Hoi Jasp,

Wanneer een simkaart is beschadigd of niet werkt dan zal de simkaart in een ander toestel niet werken. Ik raad je aan om contact op te nemen met de leverancier van je toestel en deze vraag bij hun neer te leggen. Ik verneem graag je bevindingen.

@ Brvandoorn bedankt voor het meedenken.

Reageer