Skip to main content
Hallo,



Ik beheer namens mijn oma een prepaid abonnement met automatisch opwaarderen. Ze heeft laatst op haar mobiel een melding gekregen over haar SIMkaart. Ze snapte niet wat dat was (daarom beheer ik het abonnement ook) en heeft het bericht vervolgens weggedrukt. Dit bericht is niet terug te vinden in haar sms inbox. Sinds ze dat bericht heeft weggedrukt kan ze niet meer bellen en sms-en en ook niet gebeld worden of sms ontvangen. 



Inmiddels geprobeerd:

- Aan/uit zetten toestel

- Reset SIMkaart via klantenservice Simyo



Mijn vraag is wat dit bericht geweest kan zijn en hoe ik kan zorgen dat haar SIMkaart weer werkt. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!



Mans
Hoi Mans,



Wat vervelend dat de simkaart van je oma plotseling niet meer werkt. Ik heb de aansluiting nagekeken en hij staat helemaal goed op het netwerk. De simkaart is actief en klaar voor gebruik. In dit geval denk ik dus dat er misschien iets in de telefoon zit wat de simkaart blokkeert op de een of andere manier.



Zou je de batterij en simkaart eens voor 15 minuten uit de telefoon willen halen? Als je het geheel weer in elkaar stopt en weer opstart, is het wellicht al opgelost of je krijgt weer dezelfde foutmelding. In geval van een foutmelding weten we in ieder geval wat er aan de hand is 😉.



Mocht dit niet hebben geholpen, wil ik je vragen of je de simkaart eens in een andere telefoon zou willen testen.



Ik hoor graag van je of je iets hebt gehad aan mijn tip 🙂.

Reageer