Skip to main content
Sinds 9 dagen ben ik overgestapt naar Simyo en heb de SIM kaart ook al normaal in gebruik. Maar sinds gisteravond lijkt de simkaart het niet meer te doen? Als ik de telefoon opstart hoef ik alleen maar mijn toestelpin in te geven en kan ik er in, maar er wordt niet om een sim-pin gevraagd. Als ik de sim er uit haal krijg ik wel een melding dat hij er uit is.



De telefoon lijkt de sim dus wel de detecteren, maar vraagt niet om de pin en krijgt ook geen verbinding met het netwerk. Wat kan dit zijn?
Als ik de sim kaart in een ander toestel doe krijg ik de melding dat hij "puk locked" is, maar niet de mogelijkheid de puk code in te voeren...
Hoi AndreScholten, welkom op het Simyo forum :)



Wanneer je er aangegeven wordt dat je simkaart PUK locked is, kan dit betekenen dat dat er te vaak de foute pin code is ingevoerd én te vaak de foute PUK code (meer dan 10x) :(

Aan je vraagstelling kan ik wel opmaken dat je dit niet zelf hebt gedaan, maar is het mogelijk geweest van iemand anders met je mobiel in de weer is geweest?



Helaas zit er niets anders op dat een vervangende simkaart te bestellen à €5 op Mijn Simyo, je simkaart is echt helemaal geblokkeerd...
Ik heb een vervangende SIM kaart besteld, maar die komt maar niet binnen? En ik krijg in de 'mijn simyo' omgeving ook niet te zien dat ik de eventuele nieuwe sim kaart zou kunnen activeren. Gaat er iets fout met het aanvragen?



Inmiddels ben ik al 7 dagen als zelfstandige niet te bereiken...
Ik zie nu op dit moment wel de "activeer simkaart" knop... jullie iets aangepast/opgestuurd?
Mogelijk is de simkaart naar het verkeerde adres verstuurd. Ben je onlangs verhuisd en vergeten je nieuwe adres op Mijn Simyo door te geven?
Ik ben inderdaad net verhuist, maar heb altijd al mijn nieuwe adres gebruikt. Vandaag kwam de sim-kaart dan ook binnen. Blijkbaar duurt het een paar werkdagen langer.



Alles werkt in ieder geval weer.
Ik ben inderdaad net verhuist, maar heb altijd al mijn nieuwe adres gebruikt. Vandaag kwam de sim-kaart dan ook binnen. Blijkbaar duurt het een paar werkdagen langer.



Alles werkt in ieder geval weer.




Hoi AndreScholten,



In je gegevens zie ik dat je op 27 februari een vervangende simkaart hebt besteld en dat deze op 1 maart is geactiveerd. Dat lijkt me toch niet zo lang te duren.



Belangrijkste is dat het nu weer werkt, in elk geval 🙂
Ik had de 24e ook een vervangende besteld, maar die bestelling was niet doorgekomen oid, ik zag nergens dat ik die had kunnen activeren. Dus toen heb ik de 27e het nogmaals geprobeerd met het risico met 2 sim kaarten te eindigen. Maar gelukkig kwam er maar 1.
Ik had de 24e ook een vervangende besteld, maar die bestelling was niet doorgekomen oid, ik zag nergens dat ik die had kunnen activeren. Dus toen heb ik de 27e het nogmaals geprobeerd met het risico met 2 sim kaarten te eindigen. Maar gelukkig kwam er maar 1.



Hi AndreScholten,



Mócht het dan ooit nog eens voorkomen dat je een vervangend simkaart wilt bestellen (Of een andere forum gebruiker die dit lees 😉 ): we kunnen het altijd even checken of je bestelling is binnengekomen 😮

Reageer