Skip to main content
Vraag

sim card

• April 6, 2026
  • 3 reacties
  • 17 Bekeken

mijn moeder heeft mobiel met simcard. Toestel is te oud, nieuw sim card besteld, die in telefoon maar pincode werkt niet. Nu mijn vraag hoe weet ik zeker dat sim card dat ik gebruik bij het telefoonnummer hoort? Pincode werkt niet dus dan denk ik van niet maar wordt pincode gewijzigd bij nieuw sim card. Kan ik verder bij inloggen zien of pincode is aangepast? nummer die op simcard staat staat niet bij de gegevens van het telefoonnummer. Graag hulp, heb nog 7 dagen de tijd.

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 6, 2026

Beste ​@Annie1936 de pincode van je actuele simkaart kun je vinden in de MijnSimyo-app of binnen MijnSimyo website.

Morgen zijn er weer moderatoren om te reageren.

Succes.

Friesian
  • Forum Expert
  • April 6, 2026

Hoi ​@Annie1936 - Annie.

Laten we eerst beginnen met de telefoon. Je schrijft telefoon is te oud. Welk merk en type telefoon heeft je moeder?

Verder staat de oorspronkelijke pincode van de simkaart op haar Mijn Simyo. Is de pincode ooit gewijzigd dan is dat niet zichtbaar op haar Mijn Simyo. 

** Na een aantal keer verkeerde pincode kun je met de pukcode (zichtbaar op haar Mijn Simyo) een nieuwe pincode instellen. Wel goed opschrijven en bewaren. ***

Bij een vervangende simkaart krijgt ze via haar Mijn Simyo na activeren van de simkaart een nieuwe pincode en pukcode

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • April 7, 2026

Hi ​@Annie1936,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier over informeert, ik snap dat dit verwarrend kan zijn, vooral omdat dat de pincode niet werkt en je twijfelt of de simkaart bij het juiste telefoonnummer hoort. 

Je kunt controleren of de simkaart bij het juiste nummer hoort door het simkaartnummer te vergelijken met het nummer dat je vindt in Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Zoals ​@Friesian aangeeft moet je een vervangende simkaart zelf activeren. Dit kun je ook doen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Pas na het activeren wordt je telefoonnummer gekoppeld aan de nieuwe simkaart en kun je deze gebruiken.

Het is goed om te weten dat de pincode van een nieuwe simkaart is altijd anders dan die van de oude simkaart. De pincode kun je altijd terugvinden via Mijn Simyo. Let hier wel bij op dat als je de pincode wijzigt in het toestel, dat dit niet verandert in Mijn Simyo. Mocht je de pincode niet weten of werkt deze niet, dan kun je de pincode expres drie keer fout invoeren zodat je de pukcode kunt gebruiken. De pukcode kun je ook in Mijn Simyo terugvinden. Daarna kun je een nieuwe pincode instellen!

Bedankt voor jullie hulp heren, ​@JanD & ​@Friesian!

Mocht je er niet uitkomen laat het dan gerust weten.

Groet,
Seren