Skip to main content
antwoord

Pukcode en nieuwe pin werkt niet?

• May 28, 2025
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

E sim is geblokkeerd, maar ontgrendelen met pukcode lukt niet. Moet nieuwe pincode 2x invoeren . En dan weer opnieuw de melding pukcode ingeven. Nu nog maar 2 mogelijkheden

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid. 

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Rianne44,

Bedankt voor je bericht. Wat ​@Ron H aangeeft in zijn bericht is helemaal correct! Is jouw vraag hiermee beantwoord ​@JanD

De eSIM kent alleen een puk code deze is tot op heden alleen terug te vinden in Mijn Simyo maar nog niet in de app.
Voor zover ik begreep is deze puk code te gebruiken voor een zelf ingestelde sim pincode.  

De eSIM's van Simyo hebben geen pincode, maar je kunt er zelf wel een instellen. Zou het kunnen dat je dit zelf eerder hebt gedaan? Als de pincode meerdere keren onjuist is ingevoerd, kun je de pukcode gebruiken om een nieuwe pincode in te stellen. In je bericht geef je aan dat je nog maar twee pogingen over hebt, bedoel je hiermee de pogingen voor het invoeren van de pukcode? Daarnaast hoor ik graag van je welk toestel je gebruikt, of je gebruik maakt van dual sim, en of je zeker weet dat de gevraagde pincode of pukcode niet van je andere simkaart is. Zou het ook kunnen dat de ‘pincode’ waarnaar wordt gevraagd, eigenlijk de toegangscode van je toestel is? Ik hoor graag van je.

Groet,
Seren

6 reacties

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • May 29, 2025

Misschien een optie om de eSIM van je mobiel te verwijderen en dan een nieuwe te installeren.

JanD
  • Forum Expert
  • May 30, 2025

Ik heb ooit eens begrepen, toen ik e-sim op onze nieuwe telefoons installeerde, dat e-sim geen inlogcode en pukcode meer kent???

Kan het moderastieteam mij daar uitsluitsel over geven, dan kan ik ook medeforumleden beter adviseren.

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • May 30, 2025

De eSIM kent alleen een puk code deze is tot op heden alleen terug te vinden in Mijn Simyo maar nog niet in de app.
Voor zover ik begreep is deze puk code te gebruiken voor een zelf ingestelde sim pincode.  

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • June 2, 2025

Hoi ​@Rianne44,

Bedankt voor je bericht. Wat ​@Ron H aangeeft in zijn bericht is helemaal correct! Is jouw vraag hiermee beantwoord ​@JanD

De eSIM's van Simyo hebben geen pincode, maar je kunt er zelf wel een instellen. Zou het kunnen dat je dit zelf eerder hebt gedaan? Als de pincode meerdere keren onjuist is ingevoerd, kun je de pukcode gebruiken om een nieuwe pincode in te stellen. In je bericht geef je aan dat je nog maar twee pogingen over hebt, bedoel je hiermee de pogingen voor het invoeren van de pukcode? Daarnaast hoor ik graag van je welk toestel je gebruikt, of je gebruik maakt van dual sim, en of je zeker weet dat de gevraagde pincode of pukcode niet van je andere simkaart is. Zou het ook kunnen dat de ‘pincode’ waarnaar wordt gevraagd, eigenlijk de toegangscode van je toestel is? Ik hoor graag van je.

Groet,
Seren

JanD
  • Forum Expert
  • June 2, 2025

Het is mij nu volkomen duidelijk ​@Seren bij een e-sim kun je een code instellen en om te herstellen een pukcode, maar standaard heeft een e-sim geen code.

Heb ik bij onze toestellen ook niet ingesteld, maar wel een code naar de toestellen zelf.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • June 2, 2025

Het is mij nu volkomen duidelijk ​@Seren bij een e-sim kun je een code instellen en om te herstellen een pukcode, maar standaard heeft een e-sim geen code.

Heb ik bij onze toestellen ook niet ingesteld, maar wel een code naar de toestellen zelf.

Fijn om te horen dat het duidelijk is ​@JanD! Mocht je nog andere vragen hebben staan mijn privéberichten altijd voor je open. :)