.

Vraag

Prepaid Esim activeren werkt niet, wat nu?

  • 8 October 2022
  • 7 reacties
  • 88 Bekeken

Hallo,

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om mijn prepaid esim te activeren. Ik ben voor langere tijd in het buitenland en heb een Nederlands nummer nodig. Mijn oude simkaart kon ik niet meer gebruiken door een buitenlandse simkaart en heb gevraagd om nummerbehoud van mijn Nederlandse sim.

Ik heb de instructies in de mijnsimyo app gevolgd, maar krijg vervolgens een melding dat de activatie niet gelukt is. De app zegt dat de esim niet gedownload kon worden. 

Contact gehad met de klantenservice via WhatsApp, die vertelde me om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit gedaan, nog steeds geen succes.

Graag advies Kan iemand van Simyo mij een praktisch antwoord geven, niet continue hetzelfde nutteloze advies dat ik via whatsapp krijg. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Mavic,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de eSIM niet kan installeren! Tijdens het installeren van de eSIM is het belangrijk dat er geen fysieke simkaart aanwezig is in het toestel. Nadat de eSIM is geïnstalleerd kan er eventueel weer een fysieke simkaart in het toestel in combinatie met de eSIM worden gebruikt. Graag wil ik van je weten op welk type en model toestel je de eSIM wilt installeren en of de laatste versie van de software van je toestel up to date is. Zolang je toestel geschikt is voor onze eSIM en je hebt een stabiele verbinding zou je de eSIM moeten kunnen installeren. 

Mocht het na deze tips nog steeds niet lukken met het installeren van de eSIM dan moet ik dit even laten uitzoeken door onze technische dienst. Zou je in dit topic dan een screenshot kunnen delen van de foutmelding die je te zien krijgt en mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? 

Ik zie graag je reactie tegemoet! 

Groetjes,
Amy

 

 

Goedenavond, ik probeer mijn e-sim te activeren op een nieuwe telefoon, maar kan natuurlijk geen sms ontvangen...graag je hulp.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JSK,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode niet kunt ontvangen per sms! Geen zorgen, ik help je hier graag mee verder. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, volledige adresgegevens en e-mailadres)? Dan stuur ik je de validatiecode op per e-mail zodat je de eSIM kunt installeren op je nieuwe telefoon 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7

@Roeqajja Verwarrend topic, omdat volgens mij @Mavic ook nog steeds problemen heeft, maar jij reageert nu alleen op de toevoeging van @JSK.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RicoK

@Mavic wordt geholpen door @Amy via privébericht, vandaar dat ik niet op de screenshots heb gereageerd! Deze heeft hij namelijk in overleg met Amy verstuurd 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer