.

Beantwoord

Pincode vervangende simkaart is geaccepteerd, maar Siemens MC60 is onbruikbaar.

  • 20 September 2013
  • 3 reacties
  • 445 Bekeken

Mijn oude Simyo simkaart van gewoon formaat uit mijn Siemens MC60 had iemand van de PhoneHouse geknipt naar maatje Micro, om deze te kunnen gebruiken in een Huawei Ascend Y300. Bij nader inzien blijkt dat toestel toch ook een gewoon formaat simkaart nodig te hebben. Dus heb ik een vervangende simkaart van gewoon formaat besteld bij Simyo. De kosten van 5 euro heeft de PhoneHouse vergoed. Omdat ik de volgende dag op vakantie ging, heb ik met wat kunst en vliegwerk de geknipte onderdelen van mijn oude simkaart aan elkaar geplakt. Zo kon ik tijdens mijn vakantie mijn Siemens MC60 weer prima gebruiken.
Na 2 weken heb ik de vervangende simkaart in mijn Siemens MC60 geplaatst. Ik heb de nieuwe pincode ingetoetst en die werd geaccepteerd. Ik zag het volgende in beeld: bereikmeter, GPRS, batterijmeter, simyo, datum, tijd. Verder zag ik linksonder en rechtsonder in beeld een grijs vlakje. Rechtsonder hoort menu te staan. Ik kan nu geen enkele menufunctie gebruiken. en in kan ook niet bellen.
De Siemens MC60 van mijn vrouw, die prima werkt op haar eigen Simyo simkaart, kijgt met de vervangende simkaart exact dezelfde problemen.
Is de vervangende simkaart niet goed?
icon

Beste antwoord door Ernst 23 September 2013, 14:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Heb je de vervangende simkaart geactiveerd?
Ja, de vervangende Simyo simkaart heb ik op de Simyo-site geactiveerd. Bij "mijn gegegvens" staan nu ook de nieuwe pincode en nieuwe PUK-code. Deze  zijn ook nog eens per mail verstuurd.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kurke, en welkom op het Simyo forum :)

Laat ik beginnen met je geruststellen; met je vervangende simkaart is waarschijnlijk helemaal niets mis.

Net zoals dat de technologische ontwikkeling niet stilstaan, zo kan Simyo ook niet stilstaan in het bedienen van haar klanten.
Sinds een tijd worden er daarom simkaarten geleverd die naast GSM gebruik ook geschikt zijn voor UMTS gebruik. Helaas is de Siemens MC60 één van de weinige toestellen die deze simkaarten niet accepteert en enkel werkt met een simkaart die alleen GSM ondersteunt :(

Gelukkig geef je al aan dat met wat huisvlijt je oude simkaart weer werkte en inmiddels zul je waarschijnlijk je nieuwe simkaart al wel in je nieuwe toestel gebruiken.

Tot slot wil ik je deze website niet onthouden: https://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendY300/
Misschien wist je dit al, en zo niet: twee tientjes snel verdiend! Tenminste, als je je Huwai Ascend Y300 na 22 april 2013 hebt gekocht.

@Martijn®, bedankt voor het meedenken!

Reageer