.

Beantwoord

pincode simkaart

  • 18 January 2022
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

Badge

Hallo. Ik heb voor mijn vrouw een Xiaomi Redmi 9a aangeschaft. Helaas heeft deze telefoon niet de mogelijkheid om de pincode van de Simyo simkaart via de instellingen te verwijderen. Alleen de pincode van de telefoon zelf kan verwijderd worden, maar die vinden wij juist belangrijker dan de code van de simkaart. Met gevolg, dat er nu steeds twee pincodes moeten worden ingetoetst, voordat de telefoon gebruikt kan worden. Nogal omslachtig. De klantenservice van Xiaomi bevestigt, dat de pincode van de simkaart niet verwijderd kan worden. Van de klantenservice van Silvio heb ik geen reactie ontvangen. Weet iemand op dit forum een oplossing? Bij voorbaat dank voor uw reacties. Gr. Ab

icon

Beste antwoord door Ron H 18 January 2022, 09:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge

Zie nu dat er een storende typefout in mijn vraag staat. Silvio moet natuurlijk Simyio zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Je zou de simkaart tijdelijk in een ander toestel kunnen doen die deze optie wel heeft. Let wel als de telefoon in verkeerde handen komt kunnen ze je simkaart misbruiken.

Badge

Oké Rob. Dank voor uw reactie. Ik ga het uitproberen. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @abvant,

 

Bedankt voor je bericht. Helaas kunnen wij vanuit ons kant de pincode niet verwijderen. Dit kan alleen als het toestel dit zelf ondersteund. Wat inderdaad een heel goed idee is van @Ron H, is dat je de simkaart inderdaad in een ander toestel plaatst (die dit wel ondersteund) zodat je vervolgens de pincode verwijderd van de simkaart.

 

Groetjes,

 

Nihad

Badge

Gelukt. Nogmaals hartelijk dank voor de tip 👍.

Reageer