Skip to main content
Ik heb een nieuwe simkaart geactiveerd. Dat lukt. Ik heb de simkaart in mijn telefoon gedaan en de pincode zoals die in Mijn Simyo staat ingevoerd. Foute pincode, zegt het apparaat. Bij veelgestelde vragen staat dat ik net zo lang diezelfde (want correcte) code in moet voeren tot het toestel om mijn pukcode vraagt. Maar dat durf ik niet, want hij zegt dat ik nog maar twee pogingen over heb. Vraagt hij daarna echt om een pukcode en komt het dan goed, of is deze simkaart dan geblokkeerd en kan ik weer een nieuwe aanvragen?



O ja, mijn oude simkaart zit nog in mijn oude toestel. Volgens Google zou die het niet meer moeten doen op het moment dat ik de nieuwe simkaart heb geactiveerd. Maar hij doet het nog steeds. Zit de fout daar misschien ergens?

Je zou zeggen: hij is niet goed geactiveerd; probeer het opnieuw. Dat heb ik al gedaan, maar nu zegt Mijn Simyo dat het 8cijferige simkaartnummer niet klopt (dat is dus hetzelfde nummer als ik de vorige keer ook heb ingetypt en toen wel werkte).



Wat moet ik doen?
Ik meen me te herinneren dat de pincode van een nieuwe simkaart wordt toegestuurd per email. Misschien dat de pincode op Mijn Simyo nog de oude is?
Ja beste is die uit de mail te gebruiken. Mail kan ook in je spambox terecht komen, dus check ook daar of ie is aangekomen.
Hoi Mala, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat onhandig dat je de nieuwe simkaart niet kon ontgrendelen met de code die je op Mijn Simyo vond. Helaas moet je soms even uitloggen op Mijn Simyo, voor je de juiste pin/pukcode ziet staan. Om deze reden sturen we je, zoals Scotsman en Raytje uitleggen, een e-mail met daarin jouw nieuwe pin/pukcode. Zo te zien was dit de gouden tip, want ik zie dat je kort na de twee reacties weer gebruik hebt gemaakt van de simkaart!



Kunnen we nu stellen dat je simkaart naar wens functioneert 🙂?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Scotsman en Raytje!
Bedankt. Hij doet het!
Hoi Mala,



Fijn dat je de juiste code hebt gevonden en dat alles nu werkt 😃



Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Sean

Reageer