.

Beantwoord

Pincode na nummerbehoud gewijzigd?

  • 20 May 2015
  • 3 reacties
  • 315 Bekeken

Beste simyo klantenservice,

Mijn nummerbehoud en nieuwe abonnement is sinds gisteren van start gegaan. Nu heb ik op activeren geklikt om de simyo simkaart te activeren en vervolgens heb ik met de nieuwe simkaart erin mijn telefoon opgestart. Toen moest ik een pincode invullen (ik heb maar de pincode onder 'mijn gegevens' op simyo.nl gebruikt). Deze bleek incorrect te zijn. Na nog een poging heb ik maar besloten om even te wachten (want ik wist niet of het verstandig was om te gokken op het invoeren van de juiste pukcode). Mijn vraag is het volgende: kan het zijn dat met het overzetten van mijn nummerbehoud de pincode ook verandert is?

Vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Ali 21 May 2015, 13:25

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi D. Peters,

Welkom op het forum en bij Simyo :)

Jammer dat de start anders is verlopen dan verwacht. Wanneer je de simkaart activeert ontvang je direct je pin-en pukcodes per e-mail. Je hebt de simkaart geactiveerd op 16 april. De pincode dat je per e-mail hebt gekregen zou overeen moeten komen met de gegevens die bij jou op Mijn Simyo staat. De pincode blijft na overzetting van je nummer ongewijzigd.

Kan het zijn dat het gaat om een simlock. Heb je al gecontroleerd of met een ander simkaart gebruik kunt maken van je toestel? Als het toestel niet simlockvrij is kan je de codes opvragen bij je oude provider of via de winkel waar je het toestel gekocht hebt.
Geachte moderator/ helpdesk,

Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan aan D. Peters.
Vandaag (31-8-15) wil ik het nieuwe abonnement met nummerbehoud activeren.
Vandaar dat ik de nieuwe simkaart in mijn toestel plaats en de pincode (die ook op mijn Simyo onder 'instellingen--> simkaart' staat) wil invoeren. Mijn simlockvrije toestel geeft echter weer dat de pincode incorrect is.
Graag advies wat te doen, ik heb al 2 pogingen gedaan, na een volgende foutieve poging blokkeert mijn simkaart.
Alvast dank voor het advies!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi B. Claessen,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat de start van jouw nieuwe abonnement niet helemaal soepel verloopt. Je wilt natuurlijk gebruik maken van jouw simkaart! Ik zie in ons systeem dat je jouw simkaart op 3 augustus hebt geactiveerd. Hierna heb je direct een mail gekregen met de bijbehorende pin- en PUK-code. Deze blijven hetzelfde na het overzetten van jouw nummer en horen overeen te komen met de gegevens op Mijn Simyo.

Er is een uitzondering op bovenstaand verhaal. Als jij in de tussentijd jouw pincode zelf hebt aangepast, zal deze niet gelijk zijn aan de pincode op Mijn Simyo. Je kunt dan de zelfbedachte pincode gebruiken. Weet je deze niet meer? Voer dan nogmaals een verkeerde pincode in. Daarna kun je de PUK-code van Mijn Simyo halen. Deze zal te allen tijde ongewijzigd blijven. Als je deze hebt ingevoerd kun je een nieuwe pincode aanmaken. Laat je weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela

Reageer