Skip to main content
Ik kan mijn simkaart/smartphone niet meer ontgrendelen. Bij het invoeren van de (juiste!) pincode krijg ik steeds het bericht: foute pincode. Dit kan ik oneindig lang herhalen: de simkaart wordt niet na keer geblokkeerd. Opnieuw starten van de telefoon en plaatsen van de simkaart helpt niet. Is de simkaart fout of is de telefoon fout?
Dat is heel vreemd, omdat in de regel een simkaart wordt vergrendeld na 3x een foutieve pincode te hebben ingetoetst. De geblokkeerde kaart kun je dan weer ontgrendelen middels een puk-code.



Ik zal even wat vragen/kreten noemen die ons mogelijk op weg kunnen helpen:

Wat voor een telefoon heb je?

Heb je de simkaart al een tijdje of is het een nieuwe simkaart?

Is de kaart geactiveerd?

Heb je de mogelijkheid je simkaart in een andere telefoon te steken?
Telefoon is oneplusone.

De simkaart is sinds januari in gebruik en is geactiveerd.

Ik heb nog geen mogelijkheid gehad de simkaart in een andere telefoon te proberen.
Inmiddels de simkaart in een andere telefoon geprobeerd: werkt daar zoals het hoort. Blijkbaar is het probleem dus niet aan de simkaart te wijten.
telefoon terug naar fabrieksinstellingen loste het probleem op, maar kostte veel opnieuw instellen!
Blij dat het is opgelost! Ook fijn dat je dat hier hebt gedeeld!



De Oneplusone is natuurlijk wel een 'exoot'. Zou het misschien daaraan gelegen kunnen hebben?
Hoi Jossenem,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vreemd dat je deze problemen hebt gehad. Vooral omdat je de juiste pincode hebt ingevoerd. Gelukkig hebben de tips van RicoK het probleem aan het licht gebracht.



Goed om te lezen dat het nu opgelost is. Wel erg lastig dat je jouw telefoon helemaal opnieuw moest instellen hiervoor. Het is fijn dat je het hier nog even gedeeld hebt. Als er andere forumleden zijn met hetzelfde probleem, kunnen ze deze oplossing proberen. Laat je het weten als je nog vragen voor ons hebt?



@RicoK, bedankt voor je hulp en de tips!



Groetjes,

Angela

Reageer