.

Beantwoord

Pincode

  • 22 January 2013
  • 10 reacties
  • 638 Bekeken

Ik heb voor mijn nieuwe iphone 5 een nanosim aangevraagd. Ik was eerst klant bij Telfort.
Nadat ik die kaart op maat had geknipt werkte deze perfect.
Eerst een normale simkaart ontvangen en meteen een nanosim aangevraagd.
Nu is vandaag het oude 06 nummer omgezet maar de nanosim werkt niet. Nog 1 poging en hij is gelockt.
De eerste simkaart geprobeerd en die werkt wel.
Wil dat nu zeggen dat de nanosim niet geactiveerd is?
icon

Beste antwoord door Natascha 23 January 2013, 15:36

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Hoi Deorum,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem staan dat de nano simkaart op 13 januari is gekoppeld aan je aansluiting.
Welke pincode gebruik je?
Nou ik vind dat jullie het allemaal een beetje onnodig ingewikkeld maken.
Ik heb de pincode gebruikt die ik via de mail ontving toen ik de nano sim heb aangevraagd.
Ook de pincode die hoorde bij de eerste simkaart die ik ontving werkte niet.
De iphone vertaalt pincode met simunlock code. Daardoor kreeg ik van een medewerker van jullie helpdesk de raad om naar Apple te bellen omdat de telefoon dan wel gesimlocked zou zijn.
Ja die hebben hartelijk gelachen. Koop je een Iphone voor €670 en dan is hij gesimlocked.
Toen heb ik maar 3 x de code ingevoerd zodat de kaart gelocked was en daarna met de pukcode geunlocked.
Dan hebben jullie mij toch een verkeerde pincode meegestuurd of niet soms?
Ik ben ook nog steeds aan het wachten op de €5,- die ik nog moet terugkrijgen omdat ik de (vervangende) nano sim bij een nieuw pakket heb aangevraagd en dus geen €5.- hoef te betalen.
Verder ben ik al de hele dag aan het proberen de voicemail uit te schakelen.
Dat wil maar niet lukken. Door een storing zegt het bandje steeds. Maar wel steeds €0,10 van heb beltegoed afschrijven.
Misschien dat u e.e.a. eens wilt uitzoeken en rechtzetten.
Ik heb nog een prepaidkaart van Simyo en ik was altijd heel erg tevreden over jullie maar door het geklungel met deze nanosim weet ik eigenlijk niet wat me is overkomen.
M.v.g. H. Houben
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Deorum,

Er zijn een aantal simkaart verstuurd waarbij de pincode niet correct was. Wanneer dit het geval is, kan dit opgelost worden door 3 keer de verkeerde pincode in te voeren en daarna de pukcode. De pukcode klopt namelijk wel. Daarna kun je zelf een nieuwe pincode kiezen. Excuses voor de verwarring. De kosten voor de vervangende simkaart heb ik inmiddels laten toevoegen als beltegoed.

Er is geen storing bekend m.b.t. uit/aan schakelen van de voicemail. Kan je aangeven welke je melding je precies krijgt?

Groetjes,

Alex
De melding die ik steeds krijg als ik 12339 bel is:
Attentie alstublieft. Op dit moment is er een storing bij deze dienst.
Probeer het op een later tijdstip nog eens.
De verbinding wordt nu verbroken.
En dan ben ik dus weer €0,10 kwijt.
12339 is het nummer dat ik krijg als ik bij mijn simyo op voicemail klik.
Waarom kan ik het daar niet aan of uitzetten net zoals de andere keuzes.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Deorum,

Zou je je toestel even uit/aan kunnen zetten en het opnieuw willen proberen? Kan je me vervolgens laten weten of het nu wel lukt?

Het uit/aan zetten van de voicemail via je persoonlijke pagina is technisch gezien nog niet mogelijk.

Groetjes,

Alex
Beste Alex.
Ik heb vandaag nog eens geprobeerd om 12339 te bellen en nu is het wel gelukt.
Een stem zei dat de voicemail binnen enkele minuten wordt uitgeschakeld.
Bedankt voor de hulp.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Deorum,

Goed om te horen dat alles is gelukt. Bedankt voor jouw terugkoppeling!
hoe ik een simunlock krijgen van t-mobiel
Reputatie 3
Badge +9
Truus bedoel je dat je toestel is gelocked door T-Mobile en dat je deze lock eraf wilt hebben om Simyo als provider te nemen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum truus van der heide,

Ik ben net als Martijn benieuwd of je toestel gelocked is door T-mobile. Zo ja, dan dien je contact op te nemen met T-mobile. Zij kunnen de simlock verwijderen. Wanneer je het toestel langer dan 1 jaar in je bezit hebt, zullen zij dit gratis voor je doen.

Groetjes,

Alex

Reageer