Skip to main content
Vraag

pincode 3 of 5 keer?

  • August 2, 2025
  • 23 reacties
  • 194 Bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Mijn vrouw en ik hebben beide een abonnement bij Simyo.

Vandaag bij het configureren van een nieuwe telefoon voor mijn vrouw zag ik dat op mijn telefoon je 5 pogingen hebt voor je pincode, en op haar telefoon 3 pogingen.

Dat vind ik merkwaardig. Het gaat in beide gevallen om het zelfde model iPhone.

Is soms op een bepaald moment het aantal pogingen veranderd bij Simyo, zodat je afhankelijk van de leeftijd van je sim je 3 of 5 pogingen hebt?

Ik hoop dat iemand dit weet. Ik heb trouwens geen zin in kruis testen

23 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 2, 2025

Beste ​@wimj12 , standaard is nog steeds maximaal 3 pogingen en daarna pukcode lees ik bij Simyo.

Ben je niet in de war met de toestelcode?

 


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 2, 2025

Nee, echt de pincode.

Enter your SIM PIN zegt de telefoon.

Wellicht komt Friesian zo langs, want die is recent teruggekeerd en heeft hopelijk dan ook een verse sim.


Friesian
  • Forum Expert
  • August 2, 2025

Hoi ​@wimj12 en ​@JanD 

Ik heb een Samsung Galaxy A34, nieuwe simkaart en 5 pogingen om de  simcard te ontgrendelen. 

 


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 2, 2025

Kijk, alles verklaard.

De SIM van mijn vrouw is waarschijnlijk een jaar of 10 oud, en de mijne 5 tot 7 jaar denk ik.

Ik ben benieuwd of er nog meer verschillen zijn.


Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • August 2, 2025

Dan zal Simyo de info hierover spoedig gaan aanpassen, lijkt mij zo. 


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 2, 2025

Na zoveel tijd? Het kan best een beetje korter zijn dan mijn schatting, maar het is best een behoorlijke tijd dat ik mijn 5 keer SIM heb.

ik spit nog verder of het kan terug vinden.


JanD
  • Forum Expert
  • August 3, 2025

Wij hebben sinds een paar maanden nwe toestellen met e-sim, dus ik kan het helaas niet testen.

 


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 3, 2025

Ja hoor, dat kun je wel.

Je sim terugzetten naar een fysieke sim, en kijken hoeveel pogingen je hebt. Alles voor de wetenschap.


JanD
  • Forum Expert
  • August 4, 2025

Ja hoor, dat kun je wel.

Je sim terugzetten naar een fysieke sim, en kijken hoeveel pogingen je hebt. Alles voor de wetenschap.

Ik heb geen fysieke sims meer, als ze überhaupt nog zouden werken, dus testen wordt lastig, maar heb ik ook geen zin in.

E-sim werkt nu perfect en houd ik graag zo.

@wimj12 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • August 4, 2025

Hi ​@wimj12, ​@Katana, ​@JanD & ​@Friesian,

Bedankt voor jullie bericht en de informatie. Ik heb intern een lijntje uitgezet om te achterhalen hoe dit precies zit. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug!

Groet,
Seren


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 4, 2025

Dank je.

Die drie of vijf pogingen maakt me niet zo veel uit, maar ik ben wel benieuwd of er meer verschillen zijn. Wie weet werkt de oude, drie keer sim, minder goed met 5G. 

De drie keer sim is de sim die bij dit forum account hoort. De vijf keer sim is het andere abonnement op hetzelfde adres.

Ik heb ook nog een Simyo prepaid, en die heeft ook vijf pogingen.

Op een iPhone krijg je trouwens direct te zien hoeveel pogingen je hebt. Op een Android moet eerst een keer een fout maken, en dan zegt de telefoon dat je nog 4 pogingen hebt.


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 8, 2025

Is er al nieuws?

Je mag ook gratis een nieuwe Sim opsturen van het nummer eindigend op *15. Die Sim is bijna 10 jaar oud, dus wellicht ook een beetje versleten.


Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • August 8, 2025

Uit hoeveel cijfers bestaat het Simkaartnummer Van deze simkaart? 


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 8, 2025

Uit 8 cijfers.


Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • August 8, 2025

Dan is het op zeker een verouderde simkaart

de nieuwe simkaarten bestaan uit als ik me niet vergis 19 cijfers


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 8, 2025

Mijn 5 keer simkaart heeft inderdaad een veel langer nummer. Zou best wel eens 19 cijfers kunnen zijn.


JanD
  • Forum Expert
  • August 10, 2025

Ja hoor, dat kun je wel.

Je sim terugzetten naar een fysieke sim, en kijken hoeveel pogingen je hebt. Alles voor de wetenschap.

Ik heb een pincode op mijn e-sim gezet, dan moet ik een pincode ingeven om de sim vrij te maken.

Het systeem geeft dan aan dat ik 5 pogingen heb om het te proberen.

Alles voor de wetenschap😎 ​@wimj12 


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 10, 2025

Het lijkt inmiddels duidelijk dat ik een oude sim heb. 
Hoe erg dat is wordt nog uitgezocht door ​@Seren.

Dank voor je onderzoek, ​@JanD


JanD
  • Forum Expert
  • August 10, 2025

Graag gedaan ​@wimj12 , ik laat de code actief, wel zo veilig.

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • August 11, 2025

Het lijkt inmiddels duidelijk dat ik een oude sim heb. 
Hoe erg dat is wordt nog uitgezocht door ​@Seren.

Dank voor je onderzoek, ​@JanD

Ik ben dit nog aan het uitzoeken ​@wimj12, ik ben je niet vergeten. 😊


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • August 15, 2025

Hi ​@wimj12,

Het heeft even geduurd, maar helaas heb ik hier nog steeds geen concreet antwoord op. Ik heb het intern binnen Simyo gevraagd en ook aan onze netwerk specialisten en zij geven beide aan dat het wellicht te maken zou kunnen hebben met de verouderde simkaart (ik heb daarom ook gelijk een nieuwe voor je aangevraagd). Ook geven zij aan dat het verder niks veranderd aan de dienst of de simkaart 3 of 5 pogingen heeft. Maar ik kan wel begrijpen dat dit tot verwarring kan leiden als er wordt aangegeven dat er 3 pogingen zijn terwijl het er 5 zijn. Daarom zal ik dit intern verder escaleren om te kijken waar deze informatie juist opgevraagd kan worden zodat we een concreet antwoord hebben en dit eventueel ook kunnen aanpassen op onze website en FAQ's. Wordt vervolgt dus. 

Groet,
Seren


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 15, 2025

Dank voor de nieuwe simkaart, die oude zal van 2016 zijn.

Maar als HoofdComputerEnTelefoonDienst riep het verwarring op dat ik een verschillend aantal pogingen had voor onze telefoons.

Met de nieuwe simkaart is het wat mij betreft opgelost. De FAQ aanpassen is wellicht een goed idee. Of je dan gaat zeggen dat je 3 of 5 pogingen hebt, of het aantal in het midden laat is aan jullie.

Bedankt voor al je tijd en de verse Sim.

 


Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Forum expert
  • August 20, 2025

De nieuwe Sim heb ik zojuist geïnstalleerd. Alles werkt natuurlijk naar behoren en mijn vrouw heeft nu ook 5 pogingen voor de juiste code.

@Seren : bedankt voor de nieuwe simkaart. 

En inderdaad, ​@Ron H nu een simkaart met een lang nummer.