Skip to main content

.

Hallo,

Vandaag heb ik mijn simkaart ontvangen. Na deze geactiveerd te hebben heb ik deze in mijn telefoon gestopt. Helaas werkt de pin code niet. Ook de puk code werkt niet en ik heb nog maar 4 van de 10 pogingen over. 

De pin code en puk code welke ik via email heb ontvangen zijn hetzelfde als die op Mijn Simyo.

Mijn toestel is een OnePlus 5. Ik heb de simkaart ook al in mijn vader zijn mobiel gedaan (Samsung) en hier heb ik de puk code ingevuld, maar tevergeefs.

Graag zie ik spoedig een reactie.

Groeten,

Lars

Hoi Naiker,

 

Super gek dat jouw pin en pukcodes niet werken, welke melding krijg je precies te zien?

 

Groetjes,

Daisy


Dag Daisy,

Ik krijg niet expliciet een foutmelding te zien.

Mijn telefoon geeft aan dat ik voor Sim 1 de Puk code moet invoeren. Hierna wordt gevraagd om de pin. Daarna nog een keer de pin ter bevestiging. Vervolgens wordt er opnieuw om de puk code gevraagd en is er 1 poging af gegaan.

Ik gebruik de pincode welke op Mijn Simyo staat.

Gr. Lars


Ik heb het probleem gevonden:

De simkaart die ik had ontvangen was een vervangende simkaart omdat de eerste niet binnen was gekomen. Deze had ik geactiveerd maar om de een of andere reden toonde Mijn Simyo de gegevens van de eerste simkaart (welke ik dus niet had ontvangen). Nadat ik opnieuw de simkaart had geactiveerd (simkaart 2, vervangende simkaart) kreeg ik een nieuwe PIN- & PUK-code. Deze werkten om mijn simkaart te ontgrendelen.

Gr. Lars 


Hoi Lars,

 

Wat goed dat je de oplossing al hebt gevonden en fijn dat je deze ook met ons deelt onder dit topic! Daar hebben andere klanten hopelijk ook veel aan als ze met hetzelfde probleem zitten. 

 

Alvast een heel fijn weekend! :grin:

 

Groetjes,

Tessane 


Reageer