Skip to main content
Ik wil mijn pin code veranderen en heb op het forum tegengestelde berichten gelezen of het mogelijk is dat ik na het veranderen van de pin code de originele puk code zoals die op mijn Symio staat nog kan gebruiken als ik drie keer de verkeerde pin code invoer.

Ergens las ik dat de pin en puk code onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en dat dus na het veranderen van de pin code de puk code niet meer werkt. Graag jullie eenduidig antwoord op mijn toch wel belangrijke vraaag.
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Op mijn simyo staat je, zoals door simyo afgegeven, pin en puk code. Wanneer jij een eigen pincode gaat maken moet je die goed bewaren omdat je die niet kunt wijzigen op mijn simyo. Eerst is de pin gekoppeld aan de puk op mijn simyo maar daarna alleen de door jou gekozen pin met de puk op mijn simyo.Vergeet je de nieuwe pin zul je contact moeten opnemen met simyo voor een andere oplossing.
Goedenavond molenaar,



Welkom op het Simyo forum.



De pincode kan gewoon gewijzigd worden op je telefoon zonder dat je daarvoor je PUK-code nodig hebt, als je niet weet hoe dan is Google je beste vriend 🙂, zoek gewoon om pincode wijzigen [merk en type van je telefoon].

Je kan het ook via bewust fout invoeren van je pincode doen totdat je de PUK-code nodig hebt, maar is beetje omslachtig. De PUK-code blijft gelukkig gewoon geldig na invoeren van een nieuwe pincode.
Hoi molenaar, welkom op het Simyo forum :)



Wat jammer om te lezen dat je verschillende informatie tegenkomt op het Simyo forum, waardoor je in twijfel wordt gebracht. Je kunt het 't beste zien als dat jouw PUK-code onlosmakelijk is verbonden aan jouw simkaart. Verander je de PIN-code, dan blijft de PUK code hetzelfde. Dit is dezelfde PUK-code die je kunt vinden op Mijn Simyo. Je hoeft na het wijzigen van je PIN-code dus geen contact met ons op te nemen als je deze kwijt bent, zoals Friesian aangeeft 🙂.



Is de uitleg zo duidelijk?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord franswon en deels van Friesian 🙂!

Reageer