.

Beantwoord

PIN 2 code

  • 2 March 2012
  • 15 reacties
  • 7365 Bekeken

Badge +1
Heeft Simyo naast PIN-code ook PIN2-code? Meestal worden deze code's niet vrij gegeven. Hiermee kun je o.a. je gesprekskosten volgens mij beheren.
icon

Beste antwoord door Manisha 3 March 2012, 14:44

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste vragenvragen,

Simyo beschikt niet over pin2 en puk2-codes. Onze simkaarten worden alleen met de pin- en pukcode geleverd.

Groetjes,

Manisha
Badge
Heeft Simyo naast PIN-code ook PIN2-code? Meestal worden deze code's niet vrij gegeven. Hiermee kun je o.a. je gesprekskosten volgens mij beheren.

Hoewel Simyo aangeeft geen PIN-2 code te hebben, is mij gebleken dat dit meestal werkt met de standaard code die ook vaak geldt voor de normale PIN, namelijk "0000". Je kunt altijd proberen of je er wel of niet in komt. Niet geschoten is altijd mis!
Vanwege problemen met iPhone activatie moest ik de pincode van de simkaart uitschakelen. Dit deed ik in een ander mobiel, maar daar zag ik pin2-code aanstaan. Ik dacht laat ik deze maar ook voor de zekerheid uitschakelen.

Nou had ik daar niet aan moeten komen, want nu heb ik na 3 keer de code verkeerd in te toetsten pin2 geblokeerd en vraagt het nu om een puk2-code.

Na wat googlen begrijp ik nu (achteraf) wat dit pin2 inhoud.

Aangezien mijn simkaart het nog wel werkt, vraag ik mij nu af.... kan het kwaad ?

Of moet ik nu een nieuwe simkaart aanvragen?
Badge +6
Vanwege problemen met iPhone activatie moest ik de pincode van de simkaart uitschakelen. Dit deed ik in een ander mobiel, maar daar zag ik pin2-code aanstaan. Ik dacht laat ik deze maar ook voor de zekerheid uitschakelen.

Nou had ik daar niet aan moeten komen, want nu heb ik na 3 keer de code verkeerd in te toetsten pin2 geblokeerd en vraagt het nu om een puk2-code.

Na wat googlen begrijp ik nu (achteraf) wat dit pin2 inhoud.

Aangezien mijn simkaart het nog wel werkt, vraag ik mij nu af.... kan het kwaad ?

Of moet ik nu een nieuwe simkaart aanvragen?


Hoi Q_mode,

Welkom op het forum!
Een vervangende simkaart bestellen is niet nodig gezien je simkaart werkt. Mocht een vervangende simkaart willen bestellen dan kan dit bestellen via je persoonlijke pagina via het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart'. Een vervangende simkaart kost €5,-.
Cornelis

Hoe deblokkeer ik mijn pincode???? ik heb nog een mogelijkheid over!
Ingebracht mijn pukcode daarna 2 x mijn pincode maar het werkt niet.
Reputatie 3
Badge +9
Om welk toestel gaat het? en gaat het om een nieuwe simkaart?
De pincode en pukcode van de simkaart vindt je op je persoonlijke pagina, mits je deze zelf niet hebt veranderdt.
Badge +6
Cornelis

Hoe deblokkeer ik mijn pincode???? ik heb nog een mogelijkheid over!
Ingebracht mijn pukcode daarna 2 x mijn pincode maar het werkt niet.


Hoi CornelisPV,

Heb je de pukcode gebruikt die op Mijn Simyo staat?

Mocht dat het geval zijn en heb je een Samsung telefoon, dan raad ik je aan om even je simkaart in een andere telefoon dan een Samsung telefoon te plaatsen, in deze telefoon nogmaals de pukcode in te voeren en een nieuwe pincode in te vullen voor je simkaart. En vervolgens de simkaart weer in je eigen Samsung telefoon te plaatsen, dan zal je je simkaart kunnen ontgrendelen met de pincode die je hebt ingesteld op de andere telefoon.

Lijkt misschien een beetje vreemd en omslachtig, maar om de één of andere reden is er een probleem bij het invoeren van pukcodes bij Samsung telefoons.

Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost! Mocht dat nou niet het geval zijn, stuur me dan even in een privébericht de pukcode die je gebruikt 🙂.
Cornelis

Hoe deblokkeer ik mijn pincode???? ik heb nog een mogelijkheid over!
Ingebracht mijn pukcode daarna 2 x mijn pincode maar het werkt niet.

Toestel is een acer liquid e1
Ook moet ik u melden dat nadat ik mijn oude simkaart heb geactiveerd ,ik nog een simkaart van u heb ontvangen welke nog niet in gebruik is.wellicht is dit een oorzaak?

gegroet Cornelis
Badge +6
Hoi CornelisPv,

Wil je me dan even in een privébericht het simkaartnummer sturen van de simkaart die je nu in je toestel hebt zitten en de bijbehorende pukcode die je gebruikt?
Cornelis

Hoe deblokkeer ik mijn pincode???? ik heb nog een mogelijkheid over!
Ingebracht mijn pukcode daarna 2 x mijn pincode maar het werkt niet.

Toestel is een acer liquid e1
Ook moet ik u melden dat nadat ik mijn oude simkaart heb geactiveerd ,ik nog een simkaart van u heb ontvangen welke nog niet in gebruik is.wellicht is dit een oorzaak?

gegroet Cornelis

Mijn huidige puk is *****963
De nieuw door u gezonden pukcode is *****583 
Reputatie 5
Badge +11
Hi CornelisPV,

-Kim heeft gevraagd of je haar een privébericht wilde sturen met het nummer van de simkaart die je in je toestel gebruikt, maar ze heeft dit nog niet ontvangen.

Wil je die alsnog sturen?
Om welk toestel gaat het? en gaat het om een nieuwe simkaart?
De pincode en pukcode van de simkaart vindt je op je persoonlijke pagina, mits je deze zelf niet hebt veranderdt.

Het toestel is een ACER liquid e1.
De huidige puk is 50xxxxx pin xxxx
De nieuwe pincode is 59xxxxxx
Dezecode is aan mij toegezonden nadat ik geactiveerd was met de huidige pukcode
Badge +8
Het toestel is een ACER liquid e1.
De huidige puk is **** pin ***
De nieuwe pincode is ***
Dezecode is aan mij toegezonden nadat ik geactiveerd was met de huidige pukcode


Hoi CornelisPv,

Er gaat iets niet helemaal goed. Je plaatst die info beter niet zo openbaar, daarom vroegen -Kim en -Ernst om een privébericht. Maar ik zie ook dat je een achtcijferig nummer opgeeft als pincode. Dat kan niet kloppen. Een pincode heeft altijd 4 cijfers.
Zal ik anders even telefonisch contact met je zoeken? Dan kunnen we samen alles op een rijtje zetten. Dan stuur ik je nu ook een privébericht waar jij dan op kunt antwoorden met een alternatief telefoonnummer waar je op bereikbaar bent.
Ik hoor van je.

Groetjes,
Charlene
Het toestel is een ACER liquid e1.
De huidige puk is **** pin ****
De nieuwe pincode is *****
Dezecode is aan mij toegezonden nadat ik geactiveerd was met de huidige pukcode


Hoi CornelisPv,

Er gaat iets niet helemaal goed. Je plaatst die info beter niet zo openbaar, daarom vroegen -Kim en -Ernst om een privébericht. Maar ik zie ook dat je een achtcijferig nummer opgeeft als pincode. Dat kan niet kloppen. Een pincode heeft altijd 4 cijfers.
Zal ik anders even telefonisch contact met je zoeken? Dan kunnen we samen alles op een rijtje zetten. Dan stuur ik je nu ook een privébericht waar jij dan op kunt antwoorden met een alternatief telefoonnummer waar je op bereikbaar bent.
Ik hoor van je.

Groetjes,
Charlene


06********
Badge +6
06********

Hoi CornelisPv,

Ik heb je bericht aangepast gezien je privacy gevoelige informatie hebt geplaatst. Kan je één van ons bericht sturen dan kan kunnen wij alleen je gegevens bekijken.

Reageer