Skip to main content

Hallo, 

Ik zit nu bij Tele2 met een fysieke simkaart. Binnenkort stap ik over naar Simyo (sim only) en heb de eSIM optie gekozen. 

Ik heb nu een tijdelijk Simyo-telefoonnummer maar deze nog niet geactiveerd.

Op de dag van overstappen ben ik onderweg en zou dus graag soepel over willen gaan naar Simyo. Vandaar mijn vraag: wat moet ik precies doen op de grote dag inzake de eSIM? Dat wordt mij als overstapper met overnemen oud telefoonnummer niet heel duidelijk.

Moet ik mijn tijdelijke nummer activeren (en wanneer)? En op welk telefoonnummer krijg ik de activatie-sms?

Groet,

Martijn 

Hoi @Marteinn,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je binnenkort overstapt naar Simyo met een eSIM! Welkom bij de Simyo familie 😊.

Ik kan me goed voorstellen dat je vragen hebt over je overstap. Je hebt eigenlijk 2 opties: de eerste optie is dat je de eSIM alvast installeert op je toestel met het tijdelijke nummer. Op de dag dat je nummer wordt overgezet naar Simyo, wordt je telefoonnummer automatisch aangepast. Belangrijk is dan wel dat je goed oplet dat je geen gebruik maakt van de eSIM totdat je nummer is overgezet om extra kosten te voorkomen. De tweede optie is dat je de eSIM pas installeert op de dag dat je nummer wordt overgezet naar ons. Je kunt de eSIM gemakkelijk via de Mijn Simyo app installeren, dit is binnen enkele minuten geregeld. Let wel op dat je een stabiele wifi-verbinding en geen fysieke simkaart in je toestel hebt tijdens het installeren van de eSIM, anders krijg je namelijk vaak een foutmelding. 

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd! Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.

Groetjes,
Roeqajja


Beste Roeqajja,

Bedankt voor je antwoord, ik ben al een stuk wijzer.

Als ik kies voor de eerste optie, moet ik dan ook mijn Tele2 simkaart verwijderen tijdens de installatie van eSIM, en de simkaart daarna weer terugplaatsen? 

En hoe weet ik of ik data gebruik via Tele2 of Simyo?

Groet,

Martijn


Hoi @Marteinn,

Bedankt voor je bericht. Het klopt inderdaad dat er tijdens de installatie van de eSIM geen fysieke simkaart aanwezig dient te zijn in het toestel. Na de installatie kan de fysieke simkaart weer worden teruggeplaatst. Het hangt ervan af welke simkaart je hebt geselecteerd in het toestel. Op dat moment kan je dan gebruik maken van het internet van die simkaart/aansluiting. 

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Amy


Reageer