Skip to main content
Hallo, 

ik heb een maandje geleden een nieuwe telefoon gekregen, en daarvoor heb ik toen een micro simkaart aangevraagd en geactiveerd. Nu liet ik gisteren mijn nieuwe telefoon kapot vallen. Ik vraag me dus af of ik de oude normale maat simkaart weer kan activeren die in mijn oude telefoon zit?



groeten,

Tom
Nee, de oude simkaart is rijp voor de prullenbak. Zodra een vervangende simkaart is geactiveerd heeft de oude geen functie meer.
Ok, dan wordt het of een nieuwe simkaart of een telefoon met micro sim. Bedankt voor de reactie.
Wat eventueel wel mogelijk is om de microsim middels een adapter in de oude telefoon te plaatsten. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, en er wordt ook wel eens gewaarschuwd dat sommige telefoons beschdigd kunnen worden als er een microsim + adapter in wordt gestopt. Je doet dit op eigen risico dus!



Als de microsim werd geleverd in de vorm van een combi-sim, en je hebt de omhulling van de microsim nog, dan kan je natuurlijk heel makkelijk de microsim tot een gewone sim omtoveren.
Dat kan inderdaad wel eens dat ik die nog heb liggen. Dat wordt alleen even zoeken, maar goed idee.
Hoi tom van der tuijn,



Vervelend dat je telefoon aan duigen ligt 😞 De eerste tip van Scotsman is een hele goede. Ik heb het zelf ook een sim adapter, voor het geval ik naar een meerdaags festivals ga en mijn dure smartphone thuis wil laten. Dit gaat bij mij zonder enig probleem 🙂 Je kunt deze voor enkele euro's op internet aanschaffen of voor ietsje meer bij je dichtstbijzijnde telefoonzaak.



De 2e optie van Scotsman is dan weer wel heel erg af te raden. Afgelopen jaar heb ik 2 klanten gesproken die hiermee hun toestel hebben vernacheld. Hier hebben we bij Simyo nog best wel wat problemen mee gehad.



Succes en ik hoop dat je weer gauw een nieuwe telefoon hebt!



@Scotsman, dankje voor het meedenken! 🙂
Hallo Tiury,



hoe moet je met optie 2 je telefoon vernaggellen dan? Dat heb ik gewoon gedaan, aangezien ik die omhulling nog had en niet weet wat die adappter inhoud. En ach, als ik mijn oude smartphone vernaggel dan is dat ook niet erg, ik heb hem al best opgebruikt.
Nou, tom van der tuijn, de uitklikbare sim die we leveren is enkel gemaakt op eruit te klikken, niet om er terug in te doen.

Zo'n adapter is wel weer gemaakt om daar een sim in te doen.



Maar als je het risico met je oude smartphone wilt lopen; be my guest 😉

Reageer