.

Beantwoord

Oude simkaart gebruiken na activatie nieuwe, kan dit?

  • 15 November 2015
  • 8 reacties
  • 1926 Bekeken

Badge
Ik heb een andere gsm en dacht daar moet en andere (kleinere) simkaart in.
Nu heb ik de nieuwe ontvangen en geactiveerd.
Maar wat blijkt, mijn oude simkaart past er ook in.
Maar die is niet meer actief, denk ik, omdat ik de nieuwe al dus geactiveerd heb.
Op de oude simkaart staan alle gegevens die ik nodig heb.
Hoe kan ik nu toch de oude simkaart weer gaan gebruiken.
Wie kan mij helpen
icon

Beste antwoord door Naomi 16 November 2015, 11:13

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De oude simkaart kan niet meer gebruikt worden om te bellen, maar alle gegevens die je er op hebt gezet zijn er nog steeds. Je kunt proberen om de oude sim even weer terug te plaatsten, en de gegevens naar het geheugen van de telefoon te kopiëren. Dan de oude sim er uit en de nieuwe er in, dan is het probleem opgelost (hoop ik!).
Badge
Dank voor uw reactie maar hoe kopieer ik de gegevens naar het geheugen dan.
En moet ik dan ook nog de pincode van de oude kaart intoetsen want die heb ik niet meer.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Loeka12,

Fijn dat Scotsman je probeert te helpen. Ik ben bang dat de tip niet werkt doordat de oude simkaart echt vervallen is. Na de activatie van je nieuwe simkaart is je oude niet meer bruikbaar. Het klopt dat je ook geen pincode kan invoeren.
Hopelijk heb je veel gegevens opgeslagen op je telefoon. Deze kun je nog wel terugzien. Wanneer het op je oude simkaart stond, dan is er helaas niks meer aan te doen.

Is je vraag beantwoord?

@Scotsman; dankjewel dat je met ons meedenkt 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hmmm. Ik meen me vagelijk te herinneren dat mij dit in het verleden wel is gelukt. Maar misschien kwam dat doordat er geen pincode op de simkaart zat.

Verder bestaan er zgn. simcard readers (zoals hier uitgelegd: http://www.ebay.co.uk/gds/How-to-Use-a-SIM-Card-Reader-/10000000177629579/g.html), daarmee kun je gegevens overzetten op een computer, en vandaar weer op een andere simkaart. Misschien een idee...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Scotsman,

Dat meen jij je goed te herinneren 🙂. Dit heb ik een keer op kunnen lossen voor een klant, omdat we toen de vorige pin/pukcode hebben kunnen achterhalen. Ik ga uitzoeken voor Loeka12 of dit ook nu mogelijk is.

Groetjes, Tiury
Badge
Wowww, als dat mogelijk zou zijn dan is dat fantastisch.
Ik wacht gespannen af.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Loeka12,

Dat dacht ik ook 😉 Helaas heb ik nog geen bericht terug. Ik ga er nog eens achteraan!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Loeka12,

We hebben ze gevonden. Ik stuur ze via een privéberichtje 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer