.

Beantwoord

Ongeldige simkaart

  • 31 January 2013
  • 9 reacties
  • 465 Bekeken

Vanmorgen heb ik mijn beltegoed verhoogd, en sindsdien is opeens mijn simkaart ongeldig! Het bericht van iDeal voor het beltegoed is letterlijk het laatste wat ik heb gehad.

Volgens Mijn Simyo heb ik gewoon tegoed. Kan dit gefixt worden?
icon

Beste antwoord door Wayne 1 February 2013, 15:00

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Mark83,

Zou je jouw toestel even uit en in kunnen schakelen en kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Bedankt Wayne,

Ook uit- en weer aanzetten van de telefoon helpt helaas niet. 
Reputatie 2
Badge +1
Hey Mark83,

Volgens onze gegevens heb je reeds contact met onze klantenservice gehad. Heeft dit het probleem opgelost?
Nee, het probleem is niet opgelost.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mark83,

Uit de log in ons systeem begrijp ik dat je het advies hebt gekregen om de simkaart in een ander toestel te proberen. Dat zou nu ook mijn advies zijn. Kan je me laten weten wat voor resultaat dit oplevert?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Dit is geprobeerd, ook dan werkt het niet. 

Er zijn voor zover ik kan overzien 2 mogelijkheden:
1) De simkaart is stuk. 
2) Door een bug in het systeem is mijn aansluiting geblokkeerd.

Omdat de persoon die mij belt de melding krijgt dat mijn lijn is afgesloten denk ik dat optie 2 het waarschijnlijkst is. 

Wat er precies is gebeurd:
1) opwaarderen via eenmalige machtiging: melding dat code via bankafschrift wordt gegeven
2) opwaarderen via iDeal, na ontvangen van de TAN code per SMS werd direct de simkaart geblokkeerd. Beltegoed is nog wel verhoogd.
3) ontvangst en invoer bevestigingscode incasso, simkaart werkt nog steeds niet en ondertussen nog een keer het tegoed verhoogd, zodat ik ook ook teveel tegoed heb.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mark83,

Ik heb je aansluiting even laten nakijken door de technische dienst. Je aansluiting staat goed op het netwerk. Systeemtechnisch klopt alles. Even een paar vraagjes:

- Heb je wel verbinding met het KPN netwerk?
- Wat voor melding krijg je wanneer je probeert te bellen?
- Kun je wel sms berichten verzenden/ontvangen?
- Wat voor melding krijgt men wanneer ze jou bellen?

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Zojuist mijn telefoon weer herstart, en nu heb ik wel verbinding. Er staat 'NL KPN' in beeld in plaats van 'ongeldige simkaart'. Bellen en SMS'en werkt ook weer. 

Groeten,
Mark
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mark83,

Bedankt voor het doorgeven. Goed dat het weer werkt.

Groetjes,

Alex

Reageer