.

Beantwoord

Ongebruikte simkaart wil ik nu gaan gebruiken, kan dit?

  • 22 March 2015
  • 7 reacties
  • 573 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik heb voor de simkaart die ik nu gebruik een verkeerde nanokaart besteld.
Deze is nooit gebruik! Maar nu heb ik n andere telefoon gekregen en daar moet een nanokaartje in
Kan ik daar die bankkaart voor gebruiken? Wat moet ik dan verder doen?
icon

Beste antwoord door Naomi 23 March 2015, 15:00

Bekijk originele reactie

7 reacties

Bedoel natuurlijk ongebruikte simkaart
Reputatie 7
Badge +9
Je kunt je ongebruikte nano plaatsen in je nieuwe toestel. Druk de nano voorzichtig uit.  Noteer het 8-cijferig nummer dat er op staat. Log in in je Mijn Simyo omgeving. Ga naar tabblad 'Mijn instellingen $ simkaart" en scroll naar beneden. Kies daar voor 'vervangende simkaart activeren' en in dat proces moet je die 8 cijfers invullen. Let op: je krijgt op je PC ook in beeld wat je nieuwe PIN code is. Noteer die even ergens, om later de juiste pincode in je toestel in te geven.
Zet je toestel helemaal uit en weer aan om je simkaart goed te laten verbinden met het netwerk. Succes!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Lidy, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Simkaart. Anderen met een soortgelijke vraag kunnen je topic dan makkelijker vinden :o

Goed dat je het vraagt. Het is een beetje afhankelijk van je oude simkaart of je deze kan gebruiken. Ik zie dat de leon je een tip heeft gegeven om je simkaart te activeren via Mijn Simyo > tabblad Mijn instellingen en simkaart. Normaal gesproken kun je via dit tabblad of via een pop-up Activeren simkaart ook activeren.

Doordat het in dit geval gaat om een oude simkaart is dit waarschijnlijk niet meer mogelijk. Wil je mij een privebericht sturen met het simkaartnummer? Deze staan zoals de leon al heeft verteld achterop je simkaart en bestaat uit acht cijfers.

Ik ga dan voor je kijken of het mogelijk is om deze te gebruiken. Stuur je je gegevens? :)

@de leon; Top dat je het zo duidelijk en uitgebreid uitlegt! Bedankt voor je hulp. Normaal gesproken zou dit ook de juiste manier zijn 😉
heb privebricht gerstuurd denk ik
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Lidy,

Ik heb geen privébericht van je ontvangen. Als je op mijn naam -Naomi klikt met je linkermuisknop, dan komen er verschillende opties tevoorschijn. Je kunt klikken op Privébericht. Op die manier kun je er een sturen :o

Geef je door of het lukt?
Weet niet of t nu gelukt was, maar ik ben naar n telefoonwinkel geweest en daar hebben ze mij. Huidige microkaart verknipt naar n nanokaartje! Dus mijn nieuwe telefoon werkt nu!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Lidy, Wat fijn dat het nu werkt.:D

Houdt er wel rekening mee dat een geknipte simkaart sneller defecten kan vertonen. Niet gezegd dat het gebeurt, maar het kan wel. Werkt alles nu naar behoren?

Reageer