Skip to main content
Sinds vandaag heb ik een nieuw abonnement bij Simyo.

Ik heb nummerbehoud aangevraagd en in het contract staat het juiste nummer vermeld.



In de mail die ik vanmorgen kreeg staat ook mijn nummer en eventjes daaronder dat juist dat nummer gaat vervallen wanneer nummerbehoud is aangevraagd???



Nog steeds kan ik niet bellen en krijg de melding dat mijn nummer vanwege administratieve redenen buiten gebruik is gesteld.

Zeer vervelend, zo had ik me de overgang naar Simyo niet voorgesteld.



(de telefoon 10 min uitzetten en opnieuw aanzetten werkt in elk geval ook niet)



Hoe lossen we dit op?
Hoi annes, welkom op het Simyo forum!



Het is je tijdelijke nummer geweest dat gisteren is komen te vervallen. In de mail staat ook

LET OP! Indien je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan is bovenstaand nummer een tijdelijk Simyo nummer dat vervalt zodra we je eigen nummer hebben overgezet


Ik heb het even gecheckt en je te behouden nummer is hetgeen nu actief is.



De reden dat je niet kunt/kon bellen is omdat je op de dag van nummerbehoud je simkaart hebt geactiveerd. Je hebt op de 21e als het goed is ook een mailtje gekregen waarin aangegeven wordt dat je je simkaart nog even moet activeren voordat je nummer wordt overgezet.

Je simkaart staat dan 'aan' en dan kun je tenminste meteen bellen. Je abonnement gaat toch pas in nadat je nummer is overgezet.

Als je dit nu doet op de dag van nummerbehoud, dan komen deze processen in de knoei en duurt het een stuk langer :(



Mocht je nu nog steeds niet kunnen bellen, dan wil ik je vragen om je telefoon (met Simyo simkaart) nog eens een kwartiertje uit te zetten. Je simkaart kan zich daarna helemaal opnieuw aanmelden op het netwerk en zou het daarna wel gewoon moeten doen.



Kun je ook nog even laten weten of het gelukt is?
Bij mij net zo... heb m'n iphone gesynchroniseerd en 'm min 10 min uit gehad, maar ik kan nog steeds niet bellen 😞
Hoi annes, welkom op het Simyo forum!



Het is je tijdelijke nummer geweest dat gisteren is komen te vervallen. In de mail staat ook



Ik heb het even gecheckt en je te behouden nummer is hetgeen nu actief is.



De reden dat je niet kunt/kon bellen is omdat je op de dag van nummerbehoud je simkaart hebt geactiveerd. Je hebt op de 21e als het goed is ook een mailtje gekregen waarin aangegeven wordt dat je je simkaart nog even moet activeren voordat je nummer wordt overgezet.

Je simkaart staat dan 'aan' en dan kun je tenminste meteen bellen. Je abonnement gaat toch pas in nadat je nummer is overgezet.

Als je dit nu doet op de dag van nummerbehoud, dan komen deze processen in de knoei en duurt het een stuk langer :(



Mocht je nu nog steeds niet kunnen bellen, dan wil ik je vragen om je telefoon (met Simyo simkaart) nog eens een kwartiertje uit te zetten. Je simkaart kan zich daarna helemaal opnieuw aanmelden op het netwerk en zou het daarna wel gewoon moeten doen.



Kun je ook nog even laten weten of het gelukt is?




Beste Ernst



Dank voor het welkom.



Op maandag 21 april heb ik mijn simkaart geaktiveerd om 23.23 uur.

De dag van het nummerbehoud simkaart was dinsdag de 22e



De bevestiging van deze aktivering kwam echter pas de volgende ochtend om 9.40 uur!!! :S

In deze bevestigingsmail stond de volgende tekst:



Citaat:

"Indien je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan is bovenstaand nummer een tijdelijk Simyo nummer dat vervalt"



Het bovenstaande nummer in deze mail, was echter mijn eigen nummer en helemaal niet het tijdelijke nummer.



Mijn telefoon is inmiddels een paar uur uitgeweest en ik kan nog steeds niet bellen 😞
Hallo,

Ook mijn telefoon is afgesloten om administratieve redenen, nu heb ik dus alles weer betaald en dat geeft hij ook aan op mijn simyo, maar mijn telefoon blijft geblokkeerd.... Wat moet ik nu doen?




Beste Ernst



Dank voor het welkom.



Op maandag 21 april heb ik mijn simkaart geaktiveerd om 23.23 uur.

De dag van het nummerbehoud simkaart was dinsdag de 22e



De bevestiging van deze aktivering kwam echter pas de volgende ochtend om 9.40 uur!!! :S

In deze bevestigingsmail stond de volgende tekst:



Citaat:

"Indien je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan is bovenstaand nummer een tijdelijk Simyo nummer dat vervalt"



Het bovenstaande nummer in deze mail, was echter mijn eigen nummer en helemaal niet het tijdelijke nummer.



Mijn telefoon is inmiddels een paar uur uitgeweest en ik kan nog steeds niet bellen :(





Beste Ernst en Charlene



Ik heb (ook via de mail) laten weten dat het niet gelukt is.

Ik heb ook laten weten dat ik wèl de dag ervoor de simkaart geaktiveerd heb (er staat nergens een eindtijd voor de dag ervoor), maar ik krijg nu het vermoeden dat het bij jullie op dezelfde dag verwerkt is??



In ieder geval hoe of wat dan ook ik krijg nog steeds dezelfde melding en kan niet bellen.

Dat geeft erg veel problemen.



Wanneer denken jullie dat het opgelost kan zijn?



Groet

Annes
Bij mij net zo... heb m'n iphone gesynchroniseerd en 'm min 10 min uit gehad, maar ik kan nog steeds niet bellen :(



Hoi naatje_



We hebben je via dit topic al geholpen, ik zou je willen vragen voortaan eenzelfde bericht maar in één topic te plaatsen, dit om het overzicht te behouden op het forum 🙂
Beste Ernst en Charlene



Ik heb (ook via de mail) laten weten dat het niet gelukt is.

Ik heb ook laten weten dat ik wèl de dag ervoor de simkaart geaktiveerd heb (er staat nergens een eindtijd voor de dag ervoor), maar ik krijg nu het vermoeden dat het bij jullie op dezelfde dag verwerkt is??



In ieder geval hoe of wat dan ook ik krijg nog steeds dezelfde melding en kan niet bellen.

Dat geeft erg veel problemen.



Wanneer denken jullie dat het opgelost kan zijn?



Groet

Annes




Hoi Annes,



Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van je aansluiting 😞



Ik heb zojuist je aansluiting even een reset gegeven, want zoals je het beschrijft lijkt er inderdaad een vertraging te zijn geweest met de activatie van je simkaart helaas, waardoor dit tegelijk is gebeurd met het overzetten van je nummer :eek:



Zou je, nadat je dit bericht gelezen hebt, je telefoon even uit en weer aan willen zetten en laten weten of je dan wel gebruik kan maken van je aansluiting? 🙂
Hallo,

Ook mijn telefoon is afgesloten om administratieve redenen, nu heb ik dus alles weer betaald en dat geeft hij ook aan op mijn simyo, maar mijn telefoon blijft geblokkeerd.... Wat moet ik nu doen?




Hoi ThomasMuis,



Zoals al eerder aangegeven, wil ik je vragen in het vervolg eenzelfde bericht maar in één topic te plaatsen. In dit topic heb ik op je bericht gereageerd 🙂
Kim, je bent een Engel, ik kan weer bellen!!!



Dankjewel!
Hoi Annes,



Fijn om te horen, graag gedaan! 🙂

Reageer