Ik heb een Nokia 1680 Classic, en als ik de simyo kaart heb geplaatst, dan vraagt ie om een code, kan iemand mij hier mee helpen ?
Hallo
De telefoon kan om verschillende codes vragen.
De sim pincode staat op je MijnSimyo - instellingen - Simkaart en vervolgens klik je op het oogje bij pincode om deze te tonen.
Het kan ook zijn dat er nog een simlock op zit. Dit is een code die er door een provider is opgezet waardoor de telefoon alleen met simkaarten van die bewuste provider werkt. Na een jaar kan deze kosteloos door de provider verstrekt kan worden. Mocht dit zo zijn, weet je bij welke provider dit was?
Hoi PietVerdriet,
Welkom op het Simyo forum!
Ik zie dat Ray je al super heeft geholpen! Ik ben benieuwd of je ook al een antwoord hebt op zijn vraag: Om welke code vraagt de telefoon? Kun je de melding precies omschrijven?
We horen het graag van je!
Bedankt Ray!
Groetjes,
Tessanne
ik kan hier wel antwoord opgeven, ik vergeet steeds wat er staat omdat het zo achterlijk is, ik zat bij AH mobiel prepaid, al een sim-kaart van meer dan 10 jaar geleden, en het gaat vermoedelijk op een sim lock bij een nokia 1680 classic, namelijk: ik voer de pincode in, ik heb 2 van die telefoons, die andere zegt er is geen sim-kaart, start op zonder sim-kaart of start wel op en zegt dan geen sim-kaart aanwezig en die andere vraagt netjes eerst pin-code, dus die van simyo vul ik dan in en zegt dan : Beperkingscode invoeren:
De keuze is aan jou uiteraard maar ik zou het wat minder moeilijk maken. Op termijn verdwijnt zowel 2G als 3G. Ik zou als advies geven: schaf een 4G geschikt toestel aan simlockvrij. Dan kun je jaren vooruit.
Die beperkingscode is een beetje vreemde omschrijving maar is inderdaad de simlock. Deze code kunt u opvragen bij AH mobiel.
Ik vond een oud topic op het forum waarin ook een instructie staat van een voormalig moderator. Ik weet niet of die instructie nog steeds geldig is. Dat antwoord weet iemand van Simyo vast wel.
Hoi Pietverdriet,
Hmm, wat een aparte melding. Lijkt wel om een toestel code te gaan, misschien kunnen ze je verder helpen in een toestelwinkel?
Groetjes,
Daisy
Ok, Ray, heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik AH Mobiel hierover kan benaderen, zou jij dit misschien namens mij kunnen / willen doen of weet je hoe ik hun kan bereiken ? Ze zijn niet echt een telecom-aanbieder zeg maar, alhoewel hun ook van het KPN Netwerk gebruik maken net als Simyo.
Ok, Ray, heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik AH Mobiel hierover kan benaderen, zou jij dit misschien namens mij kunnen / willen doen of weet je hoe ik hun kan bereiken ? Ze zijn niet echt een telecom-aanbieder zeg maar, alhoewel hun ook van het KPN Netwerk gebruik maken net als Simyo.
Ik ben bang dat je denkt dat ik voor Simyo werkzaam ben, maar ben net als jou een klant. Simyo medewerkers zijn te herkennen als moderator of community manager.
Ik mag toch aannemen dat AH hun klantenservice ook (support) vragen over AH mobiel behandeld.
Hier de site van een klantenservice en hoe ze te bereiken zijn;
https://www.ah.nl/klantenservice
Hoi Pietverdriet,
Als provider zijnde kunnen we niet zomaar contact opnemen met AH mobiel. Misschien kunnen ze je in een toestelwinkel ook verder helpen met de code?
Groetjes,
Daisy
Volgens mij levert AH geen telefoons meer, dus het zou me niet verbazen als de “helpdesk”, voor zover hij al bestond vervangen is door specialisten op het gebied van Kaas en Groenten.
Telefoonwinkels kunnen op zich weinig betekenen, want AH is de enige die de code kan leveren.
Het enige wat je kan proberen of er een winkel is die de telefoon kan unlocken. Ik heb geen idee of die vaardigheid nog bestaat. Je moet dan niet naar de telefoonwinkels van KPN, Vodafone of TMobile of zo gaan maar naar een GSM reparatie shop.
Heb ik wel eens gedaan vroeger toen ik nog leefde met prepaid,
Maar het beste is een nieuwe kopen.
Ik denk inderdaad dat je de meeste kans maakt bij zo'n ‘obscuur’ GSM reparatie winkeltje…..
Maar aan de andere kant AH schijnt nog wel steeds actief te zijn op telecom gebied (https://www.ah.nl/over-ah/winkelservices/mobiel). Wellicht heb je toch een kans door gewoon even te bellen met AH.
Ik wilde het niet neerzetten, maar inderdaad: hoe donkerder en onheilspellender de winkel er uitziet hoe groter de kans dat ze kunnen unlocken.
Ze zijn trouwens best vriendelijk in zo’n winkel.
Goede tips Wimj12 en RicoK, thanks!
Hopelijk heeft PietVerdriet hier iets aan!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.