Skip to main content
Ik heb een nieuwe telefoon, motorola moto g (4g).



Ik heb nu al dik een week geen of zeer slecht ontvangst (kan niet bellen of gebeld worden). Ik heb instellingen mobiele netwerk al gewijzingd van 4g naar 3g naar 2g.

Uitgeschakeld en na 10 min weer aan.

Soms werkt het even, maar meestal ben ik 95% van de tijd uit de lucht. Wifi werkt wel (internet abonnement heb ik niet).





Enig idee waar het aan kan liggen? Heb verschillende fora afgestruind maar nog geen oplossing gevonden die te maken heeft met de telefoon.



Gr.
Hoi Grrutten,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend zeg!

Heb je dit op een locatie? Zo ja, wat is de dekking via http://www.coveragechecker.nl/

Hoeveel streepjes verbinding heb je op je toestel?

Heb je het probleem ook in een ander toestel?



Graag je reactie.
Om preciezer te zijn....kan je je simkaart in een ander toestel plaatsen? Dit om uit te sluiten of het met de simkaart te maken heeft. Een Simyo medewerker kan eventueel je simkaart een reset geven. Even tot maandag wachten.
Ik heb geen verbinding, dus ook geen streepjes.... Dekking is altijd prima geweest. Sim doet het inmiddels op 2 andere telefoons (nog een moto g en mijn vorige telefoon) ook niet (meer). Andere simkaart (hi prepaid) doet het wel op mijn telefoon.



Zo'n reset lijkt me wel wat. Moet ik daar de klantenservice voor bellen of komt dat via het forum ook door?
Hoi grrutten,



Het kom op twee oorzaken waar het eventueel aan kan liggen.



1> Er zit een defect of storing op jouw Simyo simkaart, waardoor hij zich niet goed of helemaal niet wilt aanmelden op het KPN Netwerk.



of



2> Je simkaart staat niet helemaal goed aangemeld binnen het systeem van Simyo, waardoor hij sporadisch wel even wilt werken.



Mocht optie 1 het geval zijn, dan zal Simyo jouw een nieuwe simkaart toesturen, en bij optie 2 zal Simyo een zo geheten reset uitvoeren.

De snelste weg is via de telefoon, maar je kunt ook wachten op antwoord van 1 van de moderators via dit forum.
Hoi grrutten, welkom op ons forum!



Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Simkaart.



Vanmorgen heb je al even contact gehad met onze telefonische klantenservice. De collega die je gesproken hebt vermoedde optie 1 van MichD en er is ondertussen een nieuwe simkaart naar je onderweg :)



Laat je nog even weten of deze wel netjes werkt?





maikel.twinnie, de leon en MichD; dank voor jullie assistentie!
Simkaart gereset had geen effect. Simkaart onderweg. Zal het resultaat daarvan terugkoppelen.
Hoi grrutten,



Je nieuwe simkaart is vandaag verstuurd.



We zijn benieuwd of je ontvangst beter is met de nieuwe simkaart 🙂
Nieuwe is simkaart gisteren binnengekomen.



Net geprobeerd, geen succes. Ben bang dat het telefooninstellingen zijn oid...
Overigens ook op mijn oude telefoon nog steeds geen verbinding terwijl ik dat voorheen wel had. Een instelling in mijn telefoon die gesynchroniseerd wordt?
Hoi grrutten,



Ik heb je gegevens er even bij gepakt. Ik zie dat je gisteren mijn collage Anika hebt gesproken 🙂 Je nieuwe simkaart was niet helemaal goed aangemeld op het netwerk. Dat is toen voor je rechtgezet.



Klopt het dat je je simkaart nu weer kan gebruiken? 😳
Ja alles werkt naar behoren! Wilde al eerder reageren maar dat lukte toen niet (fout met inloggen).
Dankjewel voor je terugkoppeling, grrutten!

En gelukkig kun je inmiddels weer op het forum 😳

Reageer