Skip to main content
Ik heb net een nieuwe telefoon en heb mijn simkaart overgezet. Nu kan ik niet bellen of sms'en. Krijg melding: niet aangemeld bij netwerk. Telefoon geeft aan dat er verbinding is met een netwerk. Op Simyo site zie ik ook geen bijzonderheden.

Iemand een idee wat er kan zijn?
Misschien helpt het als je de telefoon een paar minuten helemaal uit zet en dan weer aan.
Helaas, na ruim 5 minuten toestaan te hebben nog steeds geen netwerk!
Werkt de simkaart nog wel in je oude telefoon?
Nee ook niet. Wel nadat ik hem terugzet in mijn nieuwe telefoon voor ongeveer 1 minuut en geeft daarna weer geen netwerk.
Oké, nu doet hij het wel weer in mijn oude telefoon. En telkens bij het terugplaatsen zie ik heel even Simyo als netwerk en dat verdwijnt weer naar alleen noodoproepen.
Ik heb het gevoel dat de simkaart niet goed contact maakt. Ik neem aan dat jouw nieuwe telefoon inderdaad een spiksplinter nieuwe telefoon is, en niet een tweedehandse. Als de simkaart al wat ouder is, is dit misschien het moment om een nieuwe aan te vragen. Dit kan via Mijn Simyo en kost 5 euro. Welk type is je nieuwe telefoon? Er zijn een paar telefoons waarin de moderne standaard sim niet goed werkt (te dun), en Simyo kan je op verzoek een iets dikkere leveren. Maar wacht eerst even de reactie van een moderator af voordat je een nieuwe sim bestelt.
Dank je Scotsman, ik heb inmiddels ook contact gehad met de verkoper van de telefoon (Samsung galaxy S 6 en nieuw) en kan morgen naar de winkel komen om een nieuwe te proberen met mijn simkaart. De simkaart is pas een paar maanden oud, dus dat lijkt me niet het probleem. Mogelijk wel de dikte zoals je al zegt. Of de cardreader is niet helemaal goed. We zullen het morgen zien. In elk geval bedankt voor je tips!
Hoi IrmaK,



Wat fijn om te zien dat Scotsman je al zo'n eindje op weg heeft geholpen in dit vervelende geval. Het is ook goed dat je al contact hebt opgenomen met de leverancier van de telefoon. De Simyo nano simkaart hoort perfect te werken met de Samsung S6, in tegenstelling tot de Samsung telefoons die daarvoor uit kwamen 😉.



Laat je ons weten of jullie het probleem hebben gevonden vandaag?



Groetjes, Tiury

Reageer