Skip to main content
antwoord

Nieuwe telefoon moet ik telkens SIMcode invoeren, hoe los ik dit op?

• May 26, 2025
  • 11 reacties
  • 322 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb bij Simyo een nieuwe Samsung A 26 gekocht en mijn oude SIm kaart ingestoken. Nu moet ik telkens eerst mijn SIM code intikken.

Ik heb inmiddels een nieuwe SIMkaart aangevraagd maar ik vraag me af of dit het probleem verhelpt.

Hoe kan ik/jullie dit oplossen?

Beste antwoord door Friesian

Beste ​@Somme 2 als je niet wilt dat er om een pincode gevraagd wordt van je simkaart, kun je dit binnen je mobiel uitschakelen bij veiligheidsinstellingen.

Voor mijn gevoel, persoonlijk, vraag ik me dan af of je die beveiliging wel zou (moeten) willen verwijderen. Het is een extra laagje, een barrière tegen onbevoegd gebruik door derden.  Sim swap is ook zoiets waar je voorzichtig mee mag/moet zijn. 

11 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • May 26, 2025

Beste ​@Somme 2 , als het goed is moet je inderdaad steeds de pincode van je simkaart invoeren voor de veiligheid, anders kan iedereen die jouw telefoon in handen krijgt misbruik maken van jouw telefoon.

Het is zelfs verstandig om ook een code of anderszins voor de toegang tot je telefoon te activeren, dat kan d.m.v. een code, gezichtsherkenning of anderszins, zie daartoe de mogelijkheden van je telefoon.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • May 26, 2025

Ik gebruik al jaren een mobiel met SIM kaart van Simyo maar ik heb nog nooit (behalve de allereerste keer) mijn telefoons op moeten starten met de pincode van de SIM kaart. Alleen met een toegangscode of met vingerafdruk.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hi ​@Somme 2,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Op je aansluiting zie ik dat je een verouderde simkaart hebt, het is daarom een goed idee geweest om een nieuwe simkaart te bestellen! Dit is ook wat ik je zou aanraden in dit geval.

Zou je het ons kunnen laten weten of het is opgelost met de nieuwe simkaart?

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Friesian
  • Forum Expert
  • May 27, 2025

Ik gebruik al jaren een mobiel met SIM kaart van Simyo maar ik heb nog nooit (behalve de allereerste keer) mijn telefoons op moeten starten met de pincode van de SIM kaart. Alleen met een toegangscode of met vingerafdruk.

Hoi ​@Somme 2 

Ik vermoed dat je dan de vraag om de pincode, beveiliging simkaart, hebt uitgezet. En zoals ​@JanD al aangaf zou ik dit idd niet doen. 

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • May 27, 2025

Je kan ook voor een eSIM gaan mocht je nieuwe Samsung dit ondersteunen, nooit meer je sim pincode invoeren na het opnieuw opstarten.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • May 29, 2025

Ik heb zojuist de nieuwe SIM kaart geactiveerd en volgens de procedure met de nieuwe SIM pincode opgestart. Hierna met de telefooncode de telefoon opgestart. Prima verlopen.

Echter na diverse herstarts van telefoon blijft de telefoon vragen om de pincode SIM kaart.

Erg lastig! Hoe kan dit worden opgelost!!

JanD
  • Forum Expert
  • May 29, 2025

Beste ​@Somme 2 als je niet wilt dat er om een pincode gevraagd wordt van je simkaart, kun je dit binnen je mobiel uitschakelen bij veiligheidsinstellingen.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • May 29, 2025

Bedankt voor je reactie maar hoe doe je dit? Ik ben niet al te technisch😔

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • May 29, 2025

Eureka! Ik heb via Beveiliging SIM kaart de optie: SIM-kaart blokkeren, deze gedeactiveerd. Het werkt!

Bedankt voor het meedenken.

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • May 29, 2025

Voor mijn gevoel, persoonlijk, vraag ik me dan af of je die beveiliging wel zou (moeten) willen verwijderen. Het is een extra laagje, een barrière tegen onbevoegd gebruik door derden.  Sim swap is ook zoiets waar je voorzichtig mee mag/moet zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • June 2, 2025

Daar heb je wel een punt!