.

Beantwoord

nieuwe simkaart, waar vind ik de pin code?

  • 14 August 2021
  • 3 reacties
  • 240 Bekeken

Badge

Heb nieuwe simkaart van micro nu naar nano voor een andere mobiel. Nu staat op de Simyo bijsluiter waar de simkaarten opzitten, dat je de nieuwe simkaart op Mijn Simyo via Instellingen Simkaart kan activeren en je direct de nieuwe pincode ziet. Maar hij vraagt nu al om de pincode zodra ikmij nieuwe mobiel aanzet hoe kom ik nu aan de nieuwe pincode

 

icon

Beste antwoord door RicoK 14 August 2021, 22:51

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7

@Diana 1960 Je pincode staat los van de activatie. Je moet eerst de simkaart activeren voordat je er gebruik van kunt maken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Diana1960,

 

Goed dat je contact opneemt!

 

Het klopt inderdaad zoals RickoK al aangaf dat je eerst de simkaart moet activeren, vervolgens ontvang je een mail met de nieuwe pin en puk code en kun je deze daarna terug vinden in Mijn Simyo.

 

Laat je weten of het is gelukt? Thanks RicoK!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Diana 1960 Nog een extra aanvulling; de pincode die jij aanhaalt is waarschijnlijk de toestelpin. Ik heb bijvoorbeeld een iPhone, waarbij ik de simpin heb uitgeschakeld en dus met de toestelpin of in mijn geval FaceIDook direct de simpin unlock. Of dit veilig is, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Maar bij een nieuwe simkaart, moet je sowieso de simpin invoeren, omdat het toestel en dus de toestelpin de nieuwe simkaart nog niet herkent.

Reageer