.

Beantwoord

nieuwe simkaart - pincode werkt niet (pukcode wel)

  • 7 January 2014
  • 17 reacties
  • 2682 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Geachte mevrouw/mijnheer,

Vandaag ontving ik een vervangende simkaart. Na het activeren van de kaart ontving ik een nieuwe pin- en pukcode.

Nu geeft de telefoon aan dat de pincode een 'foute code' is. Na 3 onjuiste invoerpogingen vraagt het toestel om de pukcode, die wel werkt. Vervolgens wordt de nieuwe pincode gevraagd, na het invoeren moet ik de pincode opnieuw intoetsen. Na het bevestigen van de code krijg ik het bericht: Foute code! - en moet ik de pukcode opnieuw invoeren.
icon

Beste antwoord door Ernst 8 January 2014, 14:45

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi RobPr, welkom op het forum!

Het enige dat ik momenteel zie in jouw gegevens is dat je een vervangende simkaart hebt besteld, en dat die verzonden is.
Maar niet dat je deze geactiveerd hebt 😕

Als het je gelukt is, en met de pukcode kun je nu je simkaart wél gebruiken, dan is dat in elk geval heel mooi :)

Laat je even weten of dat zo is?

Edit:
Het probleem bleek hem hier in te zitten. Alles is nu weer zoals het hoort te zijn 🙂
Dankjewel.

Ik heb nieuwe codes ontvangen, maar ik kan ze nog niet proberen: mijn telefoon geeft aan dat de simkaart geweigerd wordt. 

Met vriendelijke groet
Reputatie 5
Badge +11
Dankjewel.

Ik heb nieuwe codes ontvangen, maar ik kan ze nog niet proberen: mijn telefoon geeft aan dat de simkaart geweigerd wordt. 

Met vriendelijke groet


Hi RobPr,

Kun je aangeven of en welke melding je krijgt op het beeldscherm van je mobiel?
Wanneer de telefoon wordt aangezet geeft hij direct dit bericht: Sim-kaart geweigerd.
Badge +8
Wanneer de telefoon wordt aangezet geeft hij direct dit bericht: Sim-kaart geweigerd.

Hoi RobPr,

je bent er wel zeker van dat je geen simlock hebt, toch? Ik ga je simkaart dan even opnieuw op het netwerk zetten. Kun je daarvoor je toestel even een aantal minuten helemaal uit zetten, en dan daarna weer aan.
Dan weten we of dat iets heeft opgeleverd.
Ik hoor het graag van je 🙂

Groetjes,
Charlene
De telefoon is simlockvrij. 

Met vriendelijke groet,
Rob
Badge +6
Hoi RobPr,

Begrijp ik het goed dat je eerst wel de mogelijkheid kreeg om pin-, dan wel pukcode in te voeren, maar nu niet meer en in plaats daarvan nu de melding "Sim-kaart geweigerd" krijgt?

Heb je misschien vaker dan 10 keer een foutieve pukcode ingegeven? 😕
Dat  zou kunnen. Ik heb de simkaart 4 dagen geleden geactiveerd. Door een storing bleek de activatie niet goed verwerkt en kon ik de geleverde pincode niet gebruiken, noch en nieuwe code instellen. Ik heb dit gedurende de avond een paar keer geprobeerd.
Badge +6
Hoi RobPr,

Hmm, dan ben ik bang dat de simkaart geblokkeerd is door het te vaak ingeven van de verkeerde pukcode, door de vertraging die we hebben gehad in het activeren van de simkaarten. Daarom zal ik je nu nogmaals een vervangende simkaart toesturen.

Sorry voor het ongemak!
Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rob
Badge +8
Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rob


Hoi RobPr,

je simkaart is gisteren verstuurd. Met een beetje geluk heb je hem vandaag dus in huis.
Laat je weten of het nu lukt met activeren en zo?

Groetjes, Charlene
Ik heb de simkaart ontvangen, geactiveerd en in het toestel gestopt. De nieuwe pincode werd geaccepteerd. Ik krijg niet langer het  bericht "Foute code!"

Het registreren van de simkaart lijkt alleen nog niet helemaal te werken. Ik krijg de berichten "Registratie SIM-kaart mislukt" en "Packet ggvns: Packet gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten".

Mijn huidige instellingen voor packet-gegevens:
Packet-ggvnsverb: Autom. bij signaal
Toegangspunt: portalmmm.nl
Snelle toeg. packet-geg: ingeschakeld

Met vriendelijke groet,
Rob
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb de simkaart ontvangen, geactiveerd en in het toestel gestopt. De nieuwe pincode werd geaccepteerd. Ik krijg niet langer het  bericht "Foute code!"

Het registreren van de simkaart lijkt alleen nog niet helemaal te werken. Ik krijg de berichten "Registratie SIM-kaart mislukt" en "Packet ggvns: Packet gegevens niet beschikbaar. Controleer netwerkdiensten".

Mijn huidige instellingen voor packet-gegevens:
Packet-ggvnsverb: Autom. bij signaal
Toegangspunt: portalmmm.nl
Snelle toeg. packet-geg: ingeschakeld

Met vriendelijke groet,
Rob


Hi RobPr,

Je hebt als toegangspunt 'portalmmm.nl' en dat is niet de goede... 😞 Zou je daar 'internet' willen invullen? Verder geen gebruikersnaam en wachtwoord, en het nogmaals proberen?
Het bericht "Registratie SIM-kaart mislukt" is inmiddels verdwenen. Pincode wordt geaccepteerd en In het scherm staat linksboven het woord Simyo.

Ik krijg nog wel het bericht "Packet-ggvns: Packet-gegevens niet beschikbaar."
Het toegangspunt veranderen lijkt niet te helpen. Ik heb 'internet' geprobeerd, een blanco veld en 'portalmmm.nl'.

Als ik probeer te bellen hoor ik: Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld".

Ik heb overigens een Nokia E71.
Badge +8
Het bericht "Registratie SIM-kaart mislukt" is inmiddels verdwenen. Pincode wordt geaccepteerd en In het scherm staat linksboven het woord Simyo.

Ik krijg nog wel het bericht "Packet-ggvns: Packet-gegevens niet beschikbaar."
Het toegangspunt veranderen lijkt niet te helpen. Ik heb 'internet' geprobeerd, een blanco veld en 'portalmmm.nl'.

Als ik probeer te bellen hoor ik: Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld".

Ik heb overigens een Nokia E71.


Hoi RobPr,

Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Daar hebben we echt wat aan. 🙂 Ik wil je vragen om nog één keer je toestel uit te schakelen. dan denk ik dat het nu helemaal opgelost is. Laat je het weten?

Groetjes, Charlene
Bedankt.

He heeft geholpen: de simkaart werkt en ik ben weer bereikbaar.

Met vriendelijke groet,
Rob
Reputatie 5
Badge +11
Bedankt.

He heeft geholpen: de simkaart werkt en ik ben weer bereikbaar.

Met vriendelijke groet,
Rob


Super, dank je voor de terugkoppeling 😃

Reageer