.

Beantwoord

Nieuwe simkaart niet aanmelden bij netwerk, wat nu?

  • 19 June 2015
  • 1 reactie
  • 353 Bekeken

hoi Simyo.

ik heb ongeveer een week geleden een nieuwe simkaart gekregen, maar ik kon hem pas gisteren activeren, omdat ik nu niet in nederland ben.
ik kan niet aanmelden op het netwerk, maar ik kon wel de code om te sim te unlocken invoeren.
ik heb de telefoon al een paar keer uit en aan gezet en de sim eruit gehaald maar niks werkt. 😞
icon

Beste antwoord door Naomi 20 June 2015, 12:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Mairidezeeuw, welkom op het Simyo forum :)

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Simkaart. Andere forumgebruikers met een soortgelijke vraag kunnen je topic zo sneller vinden.

Ik heb eens gekeken in je gegevens. Ik zie wel terug dat je nieuwe simkaart is geactiveerd. Op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn gegevens kun je het simkaartnummer voor de zekerheid even controleren.

Je nieuwe simkaart heb ik gereset. Wil je hiervoor je telefoon eenmalig uit- en aanzetten? Haal je ook even je simkaart uit je telefoon en plaats je het daarnaar opnieuw? 🙂 Daarbij kun je handmatig het KPN netwerk selecteren.

Zodra je je telefoon aanzet, hoort die te vragen om je nieuwe pincode. Deze staat op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn gegevens. Je hebt het daarnaast ook over een code om te unlocken.

Als er een simlock op je telefoon zit, dan is het belangrijk deze te unlocken met een unlockcode. Als het niet zeker is of er een simlock op zit, wil je dan aangeven welke melding je ziet verschijnen op je telefoon?
Ook kun je de simkaart even testen in een andere telefoon waarvan je wel zeker weet dat die simlockvrij is :)

Geef je door of het lukt? 😳

Reageer