Skip to main content
Heej Simyo,



Ik heb sinds gister een simyo simkaart alleen nu pakt mijn mobiel hem niet.

Mijn mobiel is een Iphone 5. Heb van alles geporobeerd om hem aan de praat te krijgen.

- Instellingen terug gezet

- Mobiel gereset

- Aan en uit 

etc. 



Mvg,

Dennis 
Is al gelukt!

In iedergeval bedankt 🙂
En wat was de oplossing?



Als je deze hier deelt, kunnen andere forumgebruikers er ook wat aan hebben. Dat is tenslotte het doel van een forum.
Ik heb even geleden via een particulier een LG Optimus L9 P760 gekocht

en heb sinds gisteren een abonnement met mobiel internet.



Nu wil ik me aanmelden met mijn Google-account, maar het aanmelden duurt

heel erg lang en wil niet lukken. Wat kan ik doen?
Even wachten. Het kan zijn dat dit langer duurt.



Ik raad je aan het toestel dan aan en uit te zetten en kijken of het verschil maakt.
Is al gelukt!

In iedergeval bedankt :)




Hoi Dennois8, welkom op ons forum!



Voor de overzichtelijkheid van het forum heb ik net jouw topic verplaatst naar het subforum Simkaart.



Fijn dat het je al gelukt is 😃 Kun je vertellen hoe het je is gelukt?





Ik heb even geleden via een particulier een LG Optimus L9 P760 gekocht

en heb sinds gisteren een abonnement met mobiel internet.



Nu wil ik me aanmelden met mijn Google-account, maar het aanmelden duurt

heel erg lang en wil niet lukken. Wat kan ik doen?




Hi Sander77, jij natuurlijk ook welkom op ons forum :)



Misschien kun je op onze toestelhulp pagina een vergelijkbare LG vinden om de handleiding eens door te nemen of er iets mis is?



Verder zie ik dat je gisteren de optie 'Internet op je mobiel' hebt uitgezet, om überhaupt te kunnen internetten zal die wel aan moeten staan.





RicoK en maikel.twinnie, dank voor de assistentie!
Gister was het gelukt, alleen nu niet meer.

Mijn telefoon was uitgevallen en sinds dien geen bereik meer!

Weer alles geprobeerd,

- Sim eruit

- Configureren met ITUNES

- Resetten



Nu doet hij het alleen wel in een iphone 6 van een vriend..

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? 

Er zit namelijk ook geen simlock of iets op mijn mobiel
Hoi Dennois8,



Vervelend dat je internet nu weer hapert. Ik zie echter dat je gebruik maakt van het 4G netwerk. Dit geeft problemen in combinatie met een iPhone 5. Dit heeft te maken met de frequentie. Ons 4G topic kan je daar meer over vertellen;)



Nu is in de grote steden in de randstad wel de 1800Mhz-frequentie uitgerold. Van deze frequentie maakt jouw toestel gebruik. Je toestel zal in jouw geval dit signaal soms opvangen, dit is echter niet stabiel.



Via Mijn Simyo kun jij je 4G Flex bundel uitzetten. Kun je mij even laten weten of dat gelukt is? Dan stel ik je simkaart weer juist in voor het 3G netwerk:D



Heb ik je vraag zo beantwoord?
Hoi Dennois8,



Vervelend dat je internet nu weer hapert. Ik zie echter dat je gebruik maakt van het 4G netwerk. Dit geeft problemen in combinatie met een iPhone 5. Dit heeft te maken met de frequentie. Ons 4G topic kan je daar meer over vertellen;)



Nu is in de grote steden in de randstad wel de 1800Mhz-frequentie uitgerold. Van deze frequentie maakt jouw toestel gebruik. Je toestel zal in jouw geval dit signaal soms opvangen, dit is echter niet stabiel.



Via Mijn Simyo kun jij je 4G Flex bundel uitzetten. Kun je mij even laten weten of dat gelukt is? Dan stel ik je simkaart weer juist in voor het 3G netwerk:D



Heb ik je vraag zo beantwoord?







Heej Ruud,

Maar het gaat o.a. om de simkaart! Kan ook niet bellen of gebeld worden....

En over dat 4G, er is mij verteld dat mijn toestel hier voor geschikt is op jullie website!

Dus zou raar zijn als dit nu niet zo is vind je niet? Heb mede daarom voor dit abbonement gekozen. Heb ook 4G gehad met hetzelfde toestel met me ouwe abbonement.

Ik hoor graag snel van je/jullie aangezien ik er nu 4 dagen ampoer tot niet bereikbaar ben!



mvg,

Dennis
...................
Hoi Dennois8,



Apart dat je ook niet kan bellen. Heb je wel verbinding met een netwerk? En kun je op een bepaalde plek niet bellen of overal? Ik hoor ook graag van je of je een bepaalde melding krijgt, als je probeert te bellen of gebeld wordt :)



Ik heb daarnaast een reset uitvoert. Hiervoor is het belangrijk dat je je telefoon opnieuw uit- en aanzet. Ook kun je hierna handmatig in je iPhone het KPN netwerk selecteren :o



Uit je bericht begrijp ik dat je op onze website zag staan dat je met een iPhone 5 wel 4G kan gebruiken. Jammer dat hier verwarring over was.

Ik ben benieuwd waar je dit zag, want dan horen wij het aan te passen op de site. Alleen met een iPhone 5s, 5c, 6 en 6 Plus kun je op 4G. Hier vind je daar ook meer informatie over.



Heb je hier nog vragen over?
Heej Naomi,



Bellen doet hij niet, wanneer ik op het telefoontje klick om te bellen gebeurd er niks.

Gebeld worden kan ook niet en krijg ook geen meldingen. Er staat continu zoeken..

Met het 4G netwerk ging ik er vanuit dat elke iphone5 dat kon maar dat was dus niet zo. 



Heb me mobiel gereset en alles maar nog steeds niks. Hij accepteert de sim ook helemaal niet. 

Paar dagen terug heeft hij het wel even gedaan maar krijg nu niks meer. 

Ben nu al een aantal dagen onbereikbaar voor me werk enzo dus dat is pittig vervelend.



Graag hoor ik snel van je..

Dennois8
Hoi Dennois8,



Erg vervelend dat je onbereikbaar bent. Wat bedoel je precies dat de simkaart niet helemaal wordt geaccepteerd. Krijg je een bepaalde melding op je iPhone, bijvoorbeeld 'geen simkaart'?



Als je altijd 'zoeken' ziet, dan gaat er iets mis. Soms kan het voorkomen dat je op een bepaalde plek minder of geen bereik hebt. Wanneer je dit op meerdere plekken hebt, dan kan het niet aan het netwerk liggen.



Ik begrijp ook uit je eerdere berichten dat je synchroniseren via iTunes al hebt geprobeerd. En je hebt nu ook je eigen telefoon gereset.



Wil je je simkaart testen in een andere telefoon? En kun je ook een andere simkaart testen in je iPhone? 🙂 Hierdoor kunnen we kijken waar het probleem precies ligt.
Hoi Dennois8,



Erg vervelend dat je onbereikbaar bent. Wat bedoel je precies dat de simkaart niet helemaal wordt geaccepteerd. Krijg je een bepaalde melding op je iPhone, bijvoorbeeld 'geen simkaart'?



Als je altijd 'zoeken' ziet, dan gaat er iets mis. Soms kan het voorkomen dat je op een bepaalde plek minder of geen bereik hebt. Wanneer je dit op meerdere plekken hebt, dan kan het niet aan het netwerk liggen.



Ik begrijp ook uit je eerdere berichten dat je synchroniseren via iTunes al hebt geprobeerd. En je hebt nu ook je eigen telefoon gereset.



Wil je je simkaart testen in een andere telefoon? En kun je ook een andere simkaart testen in je iPhone? 🙂 Hierdoor kunnen we kijken waar het probleem precies ligt.





Heej Naomi,

Zoals ik eerder heb aangegeven doet hij het wel in een iphone6 van een vriend van me.

Er staat continu Zoeken.. linksbovenin waar eigenlijk KPN zou moeten staan.

Heb voor de rest alles geprobeerd. Dus ik verwacht nu een keer iets vanaf jullie kant want met de berichten die jullie sturen schiet ik met alle respect niks op. Het duurt alleen maar langer zo... Aangezien ik om de dag bericht krijg. Andere simkaarten in me telefoon doen het allemaal. 

Graag hoor ik nu wel snel van jullie...
Hoi Dennois8,



Vreemd dat de Simyo simkaart het wel in een andere iPhone doet, en andere simkaarten het wel in jouw telefoon. Ik heb je een vervangende simkaart opgestuurd. Je ontvangt deze met ongeveer 2-3 werkdagen. We proberen je uiteraard eerst op afstand te helpen, omdat een nieuwe simkaart opsturen langer kan duren en niet altijd helpt. Ik hoop dat je dit begrijpt. :)



Groetjes, Tiury

Reageer