.

Beantwoord

Nieuwe simkaart heeft zelfde nummer als gestolen exemplaar

  • 25 October 2014
  • 2 reacties
  • 2501 Bekeken

In verband met de diefstal van mijn oude mobiel heb ik voor mijn nieuwe mobiel een simkaart besteld. Nu blijkt dat ik toch op het nieuwe toestel met mijn oude nummer bereikbaar ben. Werkt mijn oude mobiel ook nog en moet ik dus opnieuw blokkeren of is dat oude toestel met die oude simkaart niet meer bruikbaar?
icon

Beste antwoord door Charlene 27 October 2014, 17:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge +1
Hoi, je telefoonnummer is inderdaad hetzelfde. Het simkaart nummer is anders. Dit is het nummer waaraan het netwerk kan zien dat je met een andere simkaart belt dan die je i.v.m. diefstal hebt geblokkeerd.

Als je bankpas ook is gestolen, dan krijg je een bankpas met nieuw pasnummer. Je rekeningnummer blijft ook gewoon gelijk.

Stel je mail account is gehackt, dan verander je je wachtwoord, je adres blijft hetzelfde.

Er is dus niks aan de hand. Een simkaart nummer is uniek, en wees blij dat je je nummer nog hebt, hoef je niet aan alles en iedereen je nieuwe nummer door te geven 🆒
Badge +8
Hoi S.J. den Daas,

Welkom op het forum :)

Dat klopt helemaal wat Wouteran aangeeft. Bedankt daarvoor, Wouteran 🙂 Je nieuwe simkaart is namelijk een soort kopietje van de oude. En zodra je die geactiveerd hebt, is je oude sim onbruikbaar geworden. Dus alles is helemaal in orde.

Is het zo duidelijk voor je?

groetjes,
Charlene

Reageer