.

Beantwoord

nieuwe simkaart, gegevens overzetten

  • 27 June 2014
  • 7 reacties
  • 36520 Bekeken

Hallo,

 Ik heb een nieuwe mobiele telefoon gekocht en heb daar een mikrosimkaart voor nodig.
Die heb ik inmiddels ook al besteld bij jullie
De gegevens van mijn oude simkaart worden die automatisch overgeheveld naar de nieuwe simkaart?
Als dat niet het geval zou zij, hoe krijg ik dan alle gegevens van de oude simkaart naar de nieuwe simkaart?
Met vriendelijke groet.
M Peters
icon

Beste antwoord door Daxy 27 June 2014, 13:40

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Hi Marian,

Welkom op het forum!

Ik neem aan dat je de op de simkaart opgeslagen telefoonnummers bedoeld, of niet?

Als de telefoonnummers op de Simkaart staan, dan kunnen deze helaas niet automatisch overgezet worden.
Het makkelijkste is om al je contact gegevens van je (oude) telefoon met je oude simkaart op te slaan bij Gmail of Outlook.
Zodra je dan je Gmail of Outlook contact weer instelt op je nieuwe telefoon dan zullen al je contacten direct beschikbaar zijn.

Zorg eerst dat je een Gmail of Outlook account aangemaakt hebt. Vervolgens kan je het volgende doen (op een Android telefoon) om alles te synchroniseren:
In de contacten app -> menu -> import en dan settings -> accounts & sync -> kies Google account -> contacts

Mocht je toch iets anders bedoelen, dan hoor ik graag wat je precies wilt overzetten :)
Success!
Badge
Beste

Is het niet mogelijk om je simkaart  te kopieeren zodat alles van je oude sim overgaat naar je tel zonder Gmail of Outlook?
Volgens mij is dit wel mogelijk met je telefoon nummers namelijk en daarna je nieuwe sim in je tel doen??


Ik sla ze al automatisch op me tel namelijk maar ik weet nog wel dat er toen zo'n optie was om je oude simkaart te kopieeren.


Gr

Alex
Reputatie 1
Badge +8
Beste

Is het niet mogelijk om je simkaart  te kopieeren zodat alles van je oude sim overgaat naar je tel zonder Gmail of Outlook?
Volgens mij is dit wel mogelijk met je telefoon nummers namelijk en daarna je nieuwe sim in je tel doen??


Ik sla ze al automatisch op me tel namelijk maar ik weet nog wel dat er toen zo'n optie was om je oude simkaart te kopieeren.


Gr

Alex


Ik had begrepen dat de topic starter een kleinere sim nodig heeft, waardoor de oude sim niet in de nieuwe telefoon past.
Nu is dit schrijf... misschien kan de micro-SIM eerst op "normaal" formaat in de oude telefoon gedaan worden, alle contacten kopieren naar de nieuwe SIM, vervolgens de SIM tot micro-SIM omvormen (extra stukje er af halen dmv de inkepingen) en dan in de nieuwe telefoon plaatsen...

Desondanks ben ik groot voorstander van de contacten opslaan bij Gmail/Outlook. Dan kan je er altijd bij en hoef je in de toekomst ook niet deze truukjes uit te halen 🙂
Badge
Dat zou één van de mogelijkheden kunnen zijn eest normale voormaat en dan losmaken tot micro..
Je heb inderdaad gelijk je kan ze nooit verliezen gewoon een aplicatie op je tel zetten en laten sync (Contacten) ik meen dat hij dit zelf al aangeeft.

Gr

Alex
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marian Peters, welkom op het Simyo forum!

Zoals Daxy het uitlegt lijkt mij ook de makkelijkste manier 🙂 Kun je laten weten of het gelukt is?

@alex32, dank je voor het meedenken 🙂
Het allergemakkelijkst is natuurlijk om via je toestel de contacten van je simkaart naar je toestel te kopiëren en vervolgens weer van je toestel naar je nieuwe simkaart. Moet met de meeste toestellen mogelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MauHe,

Welkom op het Simyo Forum!

Bedankt voor je tip 🙂 Hier help je een hoop forumleden mee. Mocht je zelf nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer