Skip to main content
Hallo,



Tijdens onze vakantie straks in de USA wil ik een Iphone 5S kopen. Gedurende de tijd dat we daar zijn heb ik een US simcard, zodat ik onbeperkt kan internetten en bellen etc. Voordat we gaan, wil ik een nano simcard bestellen, maar die moet nog ge-activeerd worden. Mijn vraag is, of ik dat in Amerika kan doen, zodat ik, als we weer thuis komen, meteen weer online kan zijn. 



P.S. Ik neem aan dat ze bij de Apple winkel mij wel helpen met het overzetten van de gegevens van de 4S naar de 5S. Iemand ervaring daarmee?



Alvast bedankt!



Petra




P.S. Ik neem aan dat ze bij de Apple winkel mij wel helpen met het overzetten van de gegevens van de 4S naar de 5S. Iemand ervaring daarmee?



Alvast bedankt!



Petra




Als je een iCloud account hebt voor je 4S en je registreert de nieuwe iPhone op iCloud dan worden volgens mij alle contacten, kalenders etc. automatisch overgezet.




Als je een iCloud account hebt voor je 4S en je registreert de nieuwe iPhone op iCloud dan worden volgens mij alle contacten, kalenders etc. automatisch overgezet.





Thanks! Ik heb idd mn contacten in de cloud staan, dus ik neem aan dat het gaat lukken. 
Ik las net dit en hoewel het stuk waarschuwt tegen het kopen van een iPhone in de US vanuit een UK perspectief, de mogelijkheid bestaat dat dezelfde problemen een rol spelen als je een vanuit de US geimporteerde iPhone in NL wilt gebruiken.
De samenvatting: Je mist op de US-versie 4G op 2600MHz(band 7). Daar zou ik niet van wakker liggen, want die band wordt niet veel gebruikt.
@Scotsman @Groentjuh Zelfs bij de Apple winkel hier lieten ze weten dat het geen probleem is om daar een Iphone te kopen. Het scheelt gewoon een heleboel geld, €250!! Ik heb hier op het forum al gezocht welke band/MHz er gebruikt wordt door Symio, dus ik zie idd geen problemen.  Thanks voor jullie feedback.
Vergeet niet om een paar krasjes op de nieuwe iPhone te maken dan ziet hij er gebruikt uit. Anders houdt de douane op Schiphol misschien zijn hand op als je terug komt uit de US om wat invoerrechten te incasseren... :p
Vergeet niet om een paar krasjes op de nieuwe iPhone te maken dan ziet hij er gebruikt uit. Anders houdt de douane op Schiphol misschien zijn hand op als je terug komt uit de US om wat invoerrechten te incasseren... :p



Wat dacht je? Ik ga m meteen gebruiken! :D Heb al lang oplaadkabel, tasjes om m in te doen, alles ligt klaar. 





Kan iemand mij antwoord geven op de eerste vraag die ik stelde?



Kan ik in de US mijn nano simkaart activeren? (zodat ik, als ik thuiskom, meteen online etc. ben)
Sorry, ik was die vraag vergeten. Je kunt je nanosim na ontvangst op elk willekeurig moment online activeren, dus even in de US inloggen op Mijn Simyo en klaar is kees. Het maakt niet uit waar je je op dat moment bevindt. Na activatie geeft je oude sim meteen de geest want twee actieve simkaarten met hetzelfde nummer kan bij Simyo niet.
Sorry, ik was die vraag vergeten. Je kunt je nanosim na ontvangst op elk willekeurig moment online activeren, dus even in de US inloggen op Mijn Simyo en klaar is kees. Het maakt niet uit waar je je op dat moment bevindt. Na activatie geeft je oude sim meteen de geest want twee actieve simkaarten met hetzelfde nummer kan bij Simyo niet.



Perfect! Dank je wel!
Hoi PetraSvdT, welkom op het Simyo forum 🙂!



Zo te zien heb je al het juiste antwoord gekregen van Scotsman! Je kunt overal je simkaart activeren, zolang je maar toegang hebt tot Mijn Simyo! Alvast heel veel plezier met je nieuwe iPhone 5s 😃.
Hoi PetraSvdT, welkom op het Simyo forum 🙂!



Zo te zien heb je al het juiste antwoord gekregen van Scotsman! Je kunt overal je simkaart activeren, zolang je maar toegang hebt tot Mijn Simyo! Alvast heel veel plezier met je nieuwe iPhone 5s 😃.






Dank je wel! Thumbs up voor het forum, heb al veel antwoorden en info gevonden. :D
Hoi PetraSvdT,



Daar is het forum voor! Fijn dat je er veel profijt van hebt 🙂 Mocht er nog iets zijn, weet je ons te vinden!

Reageer