.

Nieuwe Nano sim kaart geblokkeerd

  • 15 December 2012
  • 6 reacties
  • 323 Bekeken

Heb een ABO bij Simyo met een micro sim, heb een iPhone 5 gekocht en hiervoor vandaag nano sim van simyo ontvangen zonder begeleidende pin en puc-code. Heb diverse pin codes ingevoerd van 0000 tot mijn huidige pin en pin welke op mijn simyo staat maar zonder succes nu kaart geblokkeerd en vraagt om puc-code hiervoor puc-code van mijn simyo ingevoerd maar is niet de juiste. Hoe kom ik achter juiste puc-code. Al 5x verkeerde ingevoerd en nog 5x te gaan.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk even simpel: het lijkt me dat de pin en puk code in jouw Mijn Simyo nog van je 'oude' microsim zijn. Dus daar heb je niks aan. Is het niet zo dat je beide codes per email hebt ontvangen?  Heb je die nano sim (al) geactiveerd?
Geen email ontvangen met nieuwe pin en puc-code, klinkt logisch dat er een nieuwe pin en puc-code bij nieuwe sim kaart hoort.
Activeren ook nog niet uitgevoerd, had kaartje net in mijn nieuwe Iphone 5 gedaan en wil eerst toestel goed instellen en dan pas activeren.
Activeren lijkt me nu ook niet zinvol met een geblokkeerde sim kaart.
Reputatie 1
Badge +2
Uiteraard moet je eerst de nanosim activeren op de website van Simyo. Was er geen begeleidende brief bij?
Daarna gaat Simyo dit op werkdagen uitvoeren en merk je vanzelf dat je oude Simkaart het niet meer doet en kun je de nieuwe nanosim gebruiken. Ook dan pas verschijnt een nieuwe pin- en pukcode op de"mijn Simyo" pagina.
Reputatie 7
Badge +9
Uiteraard moet je eerst de nanosim activeren op de website van Simyo. Was er geen begeleidende brief bij?.

Yep, dat denk ik namelijk ook. Ik vrees dat ze een verkeerde werkwijze gevolgd heeft. Probeer dus nogmaals eerst de sim te activeren. En als er even niks meer aan te doen is, wacht dan tot maandag. Dan kan een van de mods het herstellen. 
Dank voor jullie reactie, wacht met verdere stappen nemen tot dat ik Simyo weer telefonisch kan benaderen. En dat ik de juiste puc-code van ze ontvang.
Badge +6
Dank voor jullie reactie, wacht met verdere stappen nemen tot dat ik Simyo weer telefonisch kan benaderen. En dat ik de juiste puc-code van ze ontvang.

Hoi Ingrid S,

In het systeem zie ik dat je inmiddels gebruik maakt van je nano simkaart. Kan je mij laten weten of dit correct is.

Reageer