.

Beantwoord

Nieuwe Moto G geeft melding: geen simkaart, terwijl geactiveerde micro-simkaart wel geplaatst is. Hoe komt dat?

  • 7 January 2016
  • 7 reacties
  • 1180 Bekeken

Badge
L.S. Moto G geeft melding;" geen simkaart ". terwijl deze er wel inzit. Ook opnieuw plaatsen en aandrukken van de simkaart heeft geen effect. Ik neem aan dat er contact moet zijn tussen de 3 langwerpige contacten van het toestel en de gouden plaatjes van de kaart. Er zijn daarop sleepsporen te zien, dus dat lijkt Ok. Klopt het dat "zonder simkaart" geen contact met mijn wifi (KPN) contact te maken is, of is dat een apart probleem? Ik heb geen ander mobieltje in de directe omgeving om deze simkaart te proberen.
icon

Beste antwoord door Nyckle 7 January 2016, 17:10

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
Simkaartprobleem is opgelost. Bij het proberen in een ander toestel merkte mijn buurman dat ik per ongeluk de nano-simkaart. had geplaatst. Met behulp van het overgebleven kleine randje werd er weer een microkaart van gemaakt e die werkte.:8
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Nyckle,

Ik zie dat het je eerste bericht is op het Simyo forum. Welkom!

Wat goed dat je het probleem zelf hebt opgelost, daar houden we van.

Ik wil nog wel even antwoord geven op je vraag over het contact maken met de WiFi zonder simkaart. Dit is namelijk wel mogelijk. Wanneer dit niet lukt, kun je het proberen met een andere WiFi verbinding. Werkt dit wel, dan ligt het aan je modem of bijvoorbeeld aan de code en het wachtwoord van je modem. Zorg ervoor dat je deze goed invoert (let hierbij op her gebruik van hoofdletters). De code en het wachtwoord vind je meestal op de modem zelf.

Laat je ons weten of het is gelukt?


Groetjes, Caspar

De simkaart die er nu in zit werkt wel. Wat is er mis. Ligt de vorige provider dwars.

Account kan niet toegevoegd worden.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @HO902,

Bedankt voor je bericht. Waar loop je precies tegen aan? Krijg je ook een foutmelding te zien als je de simkaart van ons plaatst in de telefoon? Heb je de simkaart ook uitgeklikt naar het juiste formaat? 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Ik kon de simkaart en het telefoonnummer gewoon gebruiken en inloggen. Een account kon blijkbaar echter niet aan het telefoonnummer 06XXXXXXXX dat verbonden is aan de simkaart die er nu in zit.

Ik heb al meerdere keren een eindfactuur betaald aan Simpel.

 Dat loopt al in de honderden euro's.

Groet,

Herman

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @HO902,

Bedankt voor je reactie. Welk account bedoel je precies? Sorry maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoeld. 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Reageer