Skip to main content
Bij het overzetten van mijn Simyo simkaart naar mijn nieuwe iPhone 5S krijg ik de melding SIM not valid, omdat het volgens Apple een simkaart is van een carrier die niet wordt ondersteund. Hoe kan ik dit oplossen?
Dat verhaal van Apple klopt niet, want iPhones die je in Nederland bij Apple koopt zijn bij mijn weten altijd simlock vrij, dus te gebruiken met sims van elke Nederlandse provider. Maar als de iPhone niet bij Apple of in het buitenland is gekocht dan zou er wel eens een simlock op kunnen zitten.
Hoi Mariela,



Welkom op het forum.



Jammer om te horen dat je simkaart niet wordt herkend.



Ik raad je aan om een andere simkaart uit te testen op je toestel om na te gaan of het toch met simlock te maken heeft.



Heb je trouwens altijd al gebruik gemaakt van een nano simkaart? Ik kan namelijk niet terugzien dat je onlangs een simkaart hebt aangevraagd. Stel dat je de simkaart op maat hebt geknipt, dan kan dit een rede zijn waarom je simkaart niet wordt herkend door je nieuwe iPhone.



Via Mijn Simyo kan je een nano simkaart aanvragen. Deze kost € 5,00 en het bedrag wordt verrekend op je eerstvolgende factuur.



Laat je ons even weten of het toestel simlock vrij is?



@Scotsman, bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer